Napełnianie jest naturalne. L'Oreal przekonuje, że Polacy sa gotowi na refille nawet w kosmetykach luksusowych

Idea uzupełniania produktów kosmetycznych pojawiła się w Polsce kilka lat temu. Z chęcią kupujemy refille mydeł i płynów do prania czy zmywania, lecz według badań konsumenckich* zleconych przez markę L'Oreal jesteśmy gotowi na przełożenie tej praktyki na kosmetyki do pielęgnacji. Blisko połowa respondentów deklaruje, że podoba im się idea uzupełniania flakonów po perfumach i kosmetyków do pielęgnacji. Główny powód? Cena. To ona już teraz przekonuje 64% badanych do korzystania z tzw. „refilli", czyli opakowań uzupełniających.

Co przekonuje Polaków do kupowania refilli?

Według badania agencji Minds&Roses, zleconego przez L’Oréal, konsumenci i konsumentki w Polsce deklarują bardzo dużą otwartość wobec korzystania z opakowań uzupełniających. 46% badanych ma już doświadczenie z uzupełnianiem produktów higieniczno-kosmetycznych. Aktualnie w największym stopniu dotyczy to mydła w płynie (85%), żelu pod prysznic (56%) oraz szamponu (42%).

Głównym motywatorem do stosowania refilli jest cena. Zależy nam na ochronie środowiska (aspekt ekologiczny jest najbardziej istotny dla przedstawicieli grupy wiekowej 55-65 lat), lecz przede wszystkim chcemy oszczędzać. Aż 64% konsumentów/ek zdecydowało, że oszczędność na kupowanych produktach w opakowaniach uzupełniających zdecydowanie zachęca ich do skorzystania z takiej oferty. W przypadku perfum i produktów do pielęgnacji twarzy było to kolejno 49% i 58%.

Instrukcja jak używać refilli kosmetykówInstrukcja jak używać refilli kosmetyków Fot. materiały prasowe

Odpowiadając na konsumenckie trendy oraz realizując strategię zrównoważonego rozwoju, L’Oréal wprowadza opakowania uzupełniające także w Polsce. Do ich produkcji zużywane jest nawet do 77% mniej plastiku, a cena tych produktów jest niższa niż w przypadku tradycyjnych odpowiedników w pierwotnych opakowaniach.

System refillowany jest kolejnym krokiem L’Oréal w kierunku zmniejszenia ilości pierwotnego plastiku w obiegu. To także element naszego zobowiązania wynikający ze strategii zrównoważonego rozwoju L’Oréal for the Future (...) Obecnie nasze wysiłki koncentrują się na poszerzaniu oferty opakowań typu refill w kolejnych grupach produktów – powiedziała Donata Wolińska, Chief Transformations ?& Sustainability Officer? w L’Oréal HUB Polska i Kraje Bałtyckie.

Jakie produkty można uzupełniać?

w portfolio L’Oréal w Polsce opakowania w systemie refillowym dostępne są do dwóch rodzajów produktów: kosmetyków do pielęgnacji oraz perfum. Uzupełniać można już produkty takich marek z portfolio L’Oréal  jak Giorgio Armani, Lancôme, YSL czy PRADA. Refille w swoim portfolio mają również marki Kiehl’s, Vichy, La Roche-Posay oraz L’Oréal Professionel.  

*Badanie agencji Minds&Roses dla Polaków w wieku 16-65 na grupie 600 osób. Styczeń 2024.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.