lalafo rozpoczęło swoją działalność w Polsce w kwietniu 2022, niedługo po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Wskutek wojny twórcy startupu musieli ewakuować się z ojczyzny i na cel swojej podróży wybrali Polskę, a konkretniej Poznań. lalafo już wtedy prężnie działało na rynkach Kirgistanu, Azerbejdżanu, Grecji, Serbii oraz Ukrainy, co dało założycielom wiedzę niezbędną do rozwoju platformy także i w Polsce.
Początki działalności w Polsce różniły się znacznie od działania lalafo w innych krajach. To właśnie w Polsce marka zaczęła od działalności charytatywnej, która polegała na wsparciu uchodźców z Ukrainy i zapewnienie im najpotrzebniejszych rzeczy, takich jak środki higieniczne czy ubrania.
Wspólnie z władzami Poznania oraz organizacjami pozarządowymi udało się rozdać aż 220 000 darmowych rzeczy. To także wielka zasługa mobilizacji donatorów, która przyczyniła się do tego sukcesu!
W listopadzie 2022 marka lalafo przystąpiła do współpracy z organizacją Ubrania do Oddania. Jest to polski start-up, tworzący charytatywną platformę fundraisingową oraz program Let’s Circle Together i postanowiło rozwijać się na rynku re-commerce. lalafo zmieniło profil swojej działalności z czysto charytatywnej, na oferującą używane ubrania w cenach do 23zł. Warto wspomnieć, że wcześniej platforma była przeznaczona jedynie dla imigrantów, jednak wraz z wprowadzeniem możliwości kupowania przedmiotów, zaczęła przyciągać coraz większe zainteresowanie także polskich konsumentów.
Marka podąża w duchu idei zero waste i second hand. Oprócz tego, że zajmuje się sprzedażą ubrań, nadal oferuje wsparcie osobom w potrzebie. W tym celu każdy użytkownik platformy może raz w miesiącu wybrać 4 produkty z sekcji rzeczy darmowych i dostać je po prostu za... DARMO!
Niezwykle ciekawa jest także polityka cenowa marki. Nie znajdziemy tam żadnego ubrania za więcej niż 23 zł – niezależnie od metki, która się na nim znajduje.
Założyciele zaprojektowali proces dokonywania zakupów z myślą o wygodzie swoich klientów. Dzięki temu kupujący nie muszą kontaktować się bezpośrednio z darczyńcami i w jednej paczce mogą zamówić dowolną ilość ubrań.
Jest tam wiele produktów wartych uwagi! Obecnie w katalogu znajduje się niemal 50 000 ubrań i dodatków. Największą kategorię stanowią ubrania dziecięce - 24 tysiące przedmiotów, następnie moda damska - ponad 17 tysięcy przedmiotów oraz akcesoria - 2800 przedmiotów.
Największą popularnością wśród klientek lalafo cieszą się sukienki, które odpowiadały za niemal 10% sprzedaży marki, na drugiej pozycji pod względem popularności plasują się bluzki i koszule, a trzecią i czwartą odpowiednio jeansy i spodnie materiałowe.
Warto wspomnieć, że nawet stacjonarne second hand'y nie są wcale sklepami ekologicznymi, ponieważ ponad połowa rzeczy sprowadzanych przez second handy z Europy Zachodniej, to odpady tekstylne, które następnie trafiają na polskie wysypiska śmieci, przyczyniając się do zanieczyszczenia gleby i wody.
lalafo stara się dbać nie tylko o swoich klientów, ale także o środowisko. Jeżeli robisz porządki w szafie nie wyrzucaj ubrań – wyślij je do lalafo, a możesz być pewny/a, że trafią w dobre ręce! Zaobserwuj markę @lalafopl na instagramie i poznaj ją bliżej!