Sport jest dla wszystkich, tak samo jak moda! Polscy paralimpijczycy wystąpią na igrzyskach w strojach galowych od BIZUU.

27 marca br. Polski Komitet Paralimpijski ogłosił rozpoczęcie współpracy z polską marką BIZUU, która zaprojektuje i uszyje oficjalne stroje reprezentacyjne dla naszych zawodniczek i zawodników na ceremonię otwarcia oraz zamknięcia tegorocznych Igrzysk Paralimpijskich w Paryżu. Twarzami współpracy zostały polskie parasportowczynie - Kinga Dróżdż i Oliwia Jabłońska, a także trenerka Beata Pożarowszczyk-Kuczko.

 Paryż miejscem tegorocznych igrzysk

 Godna reprezentacja kraju na igrzyskach wymaga m.in. odpowiednich strojów, tym bardziej że tegoroczna impreza odbywać się będzie w stolicy mody, Paryżu. Poznańska marka BIZUU, w której DNA znajdują się różnorodność i indywidualizm, doskonale rozumie potrzeby sportowców z niepełnosprawnościami. Specjalnie zaprojektowane i uszyte stroje odzwierciedlają ducha igrzysk, dodadzą elegancji, szyku i podkreślą profesjonalny wizerunek polskich parasportowców. W październiku 2023 r. ogłoszona została współpraca BIZUU z Polskim Komitetem Olimpijskim. 

konferencjakonferencja fot. BIZUU

Wspólna identyfikacja wizualna

 Paraolimpijczykom bardzo zależy na spójnej wizualnej identyfikacji z olimpijczykami. Kiedy więc dowiedzieliśmy się, że partnerem Polskiego Komitetu Olimpijskiego została marka BIZUU, przystąpiliśmy do rozmów, by tę wizualną spójność reprezentacji olimpijskiej i paralimpijskiej uzyskać – mówi Łukasz Szeliga, prezes Polskiego Komitetu Paralimpijskiego. – "Mam nadzieję, że stroje, które przygotowali projektanci BIZUU, będą wywoływać pozytywne emocje, dzięki czemu nasi zawodnicy będą się czuli komfortowo i tak, jak na Paryż, czyli światową stolicę mody, przystało".

 Od początku funkcjonowania BIZUU, marce przyświecają takie wartości, jak inkluzywność, różnorodność i dostępność, dlatego nie możemy doczekać się współpracy z paralimpijczykami – komentuje Blanka Jordan, współzałożycielka marki BIZUU.

 Na konferencji 27 marca br., będącej symbolicznym rozpoczęciem współpracy Polskiego Komitetu Paralimpijskiego z BIZUU, nie mogło zabraknąć wyjątkowych modelek – przedstawicielek świata parasportu, mistrzyń w swoich dyscyplinach oraz wykwalifikowanej trenerki – które wystąpiły w kreacjach przygotowanych dla nich przez polską markę odzieżową.

konferencjakonferencja fot. BIZUU

Data oficjalnej premiery to 19 kwietnia

 Oficjalna premiera całości kolekcji BIZUU dla sportowców paralimpijskich odbędzie się 19 kwietnia br.

Tegoroczne Letnie Igrzyska Paralimpijskie w Paryżu odbędą się od 28 sierpnia do 8 września. Wśród 4400 sportowców wystąpią także polscy reprezentanci. Dzięki wynikom osiąganym w ciągu ostatnich lat, już około 40 z nich uzyskało kwalifikację, a ostateczna ich liczba powinna być ponad dwa razy wyższa. Do sportów paralimpijskich zalicza się łącznie 28 dyscyplin, w tym 6 sportów zimowych. Więcej informacji o dyscyplinach znajduje się na stronie Polskiego Komitetu Paralimpijskiego.

 Pierwsze zawody dla osób z niepełnosprawnościami zorganizowane zostały w 1948 r. w Londynie przez dra Ludwiga Guttmanna, a pierwsze igrzyska paralimpijskie odbyły się w 1960 r. w Rzymie. Od pierwszego występu Polaków w 1972 r. nasi reprezentanci zdobyli razem 798 medali. Na ostatnich igrzyskach w Tokio polska kadra wywalczyła łącznie 24 medale – 7 złotych, 6 srebrnych i 11 brązowych.

 Polski Komitet Paralimpijski (PKPar) jest związkiem stowarzyszeń istniejącym od 1998 roku. Jego celem jest propagowanie i rozwijanie sportu osób z niepełnosprawnościami oraz upowszechnianie idei paralimpizmu. Jest organem odpowiedzialnym za całokształt spraw związanych z przygotowywaniem oraz ustalaniem Narodowej Reprezentacji Paralimpijskiej na igrzyska letnie i zimowe. Do zadań Komitetu należy także propagowanie wartości sportu paralimpijskiego: odwagi, determinacji i równości.

BIZUU – Poznański brand powstał z wzajemnej pasji do mody i nieszablonowego rozumienia kobiecość, a jego nazwa pochodzi od pierwszych liter imion projektantek. W kolekcjach widać połączenie siły dwóch sióstr, które mają wiele wspólnego, ale jednocześnie są indywidualnościami i właśnie ten dualizm tworzy DNA marki BIZUU.

konferencjakonferencja fot. BIZUU

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.