Victoria's Secret otwiera pierwszy sklep z pełnym asortymentem w Polsce!

Gdy w lipcu 2012 roku otwierano pierwszy sklep Victoria's Secret w naszym kraju, fani marki byli bardzo... rozczarowani. Okazało się bowiem, że w polskich salonach nie znajdziemy tego, z czego kultowy brand słynie, czyli bielizny. Oferta sklepu w Złotych Tarasach ograniczała się jedynie do kosmetyków oraz dodatków. Na punkt Victoria's Secret z pełnym asortymentem musieliśmy czekać kolejne 5 lat - już 30 sierpnia zostanie otwarty w warszawskiej Arkadii.

Słynne pokazy mody, najbardziej znane top modelki w roli Aniołków, seksowna bielizna i oryginalny wystrój sklepów - tak krótko można scharakteryzować Victoria's Secret. Na świecie jest około 1600 salonów marki, w tym ponad 1000 w Stanach Zjednoczonych, gdzie firma została w latach 70. XX wieku założona. Oprócz głównej linii w sklepach znajdziemy również kolekcję Victoria's Sport oraz PINK (skierowaną do młodszych klientek).

626900098626900098 Dimitrios Kambouris / Getty Images for Victorias Secr Dimitrios Kambouris / Getty Images for Victorias Secr

Do tej pory, mimo obecności salonów Victoria's Secret w Polsce, kupienie bielizny z którejś z linii tej marki było jednak (prawie) niemożliwe. Sklepy w naszym kraju miały bardzo okrojony asortyment, w skład którego wchodziły kosmetyki, akcesoria oraz kilka fasonów majtek. Nie jest to jednak odosobniony przypadek, bo w Europie punkty z pełną ofertą znajdują się tylko w Wielkiej Brytanii i Rosji. Dlaczego? Wnętrza salonów Victoria's Secret robią wrażenie - zazwyczaj są ogromne, urządzone w charakterystyczny sposób (rządzi oczywiście róż i czerń), a pracuje w nich nawet po kilkaset osób. Ten rozmach najlepiej oddaje jeden z flagowych sklepów w Europie, który mieści się przy New Bond Street w Londynie. 3-piętrowy budynek jest zawsze wypełniony po brzegi - zarówno przez klientów, jak i pracowników, którzy pomagają dobrać bieliznę. W tej sytuacji nie dziwi, że prace nad salonem w Arkadii trwają już od kilku miesięcy.

626982582626982582 Dimitrios Kambouris / Getty Images for Victorias Secr Dimitrios Kambouris / Getty Images for Victorias Secr

Otwarcie sklepu z pełnym asortymentem w naszym kraju może być także znakiem, że marka pokonała kryzys, o którym głośno było dokładnie rok temu. Wtedy to zarząd Victoria's Secret postanowił, że z oferty znikną kostiumy kąpielowe, ubrania oraz buty. Spadek sprzedaży, a co za tym idzie problemy finansowe, które zmusiły do tak radykalnych działań, wynikały m.in. ze zmiany oczekiwań klientek. Biustonosze push-up, z których słynął bieliźniany brand zostały wyparte przez miękkie, zdecydowanie wygodniejsze staniki. Najwyraźniej jednak zmiana linii biznesowej i znaczne oszczędności pomogły wyjść marce z kłopotów obronną ręką. Czy pełnoasortymentowy sklep w Polsce to dopiero początek europejskiej ekspansji Victoria's Secret?

626793150626793150 Dimitrios Kambouris / Getty Images for Victorias Secr Dimitrios Kambouris / Getty Images for Victorias Secr

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.