• Link został skopiowany

Tak wygląda najlepsza fotografia modowa 2016, której autorem jest... Polak!

Jacek Kołodziejski otrzymał właśnie kolejną nagrodę za projekt fotograficzny wykonany dla biżuteryjnej marki TAKK. Polak zajął pierwsze miejsce w kategorii "Fashion" w konkursie International Photographer of the Year. To nie pierwsze wyróżnienie, które otrzymuje za swoje zdjęcia. Wcześniej w tej samej kategorii nagrodziło go jury prestiżowego PDN.
Jacek Kołodziejski - kampania TAKK
Źródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski
Jacek Kołodziejski TAKK - kampania
Jacek Kołodziejski TAKK - kampaniaŹródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski
Źródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski / Kolaż Avanti24

Prace Jacka Kołodziejskiego są najlepszym przykładem tego, że da się połączyć sztukę z celami komercyjnymi. Kampania, którą fotograf zrealizował dla marki TAKK gwarantuje unikatowe doznania artystyczne, ale jednocześnie reklamuje produkt sprzedażowy. "Moje projekty często fetyszyzują czy to cechy wyglądu, czy zachowania" - pisze o sobie fotograf. I faktycznie - zwycięskie zdjęcia Kołodziejskiego w niesamowity sposób skupiają uwagę na ciele kobiety, uwikłanym w futurystyczny, prawie kosmiczny klimat. Kampania nosi nazwę Aphelium, co w języku astronomów oznacza punkt na orbicie planety krążącej wokół Słońca, w którym znajduje się ona najdalej od naszej gwiazdy.

Jacek Kołodziejski - kampania TAKK
Jacek Kołodziejski - kampania TAKKŹródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski / Kolaż Avanti24
Źródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski / Kolaż Avanti24

Jacek Kołodziejski, oprócz zdjęć, robi również filmy i instalacje artystyczne. Jest autorem plakatu, który jeszcze niedawno reklamował film "Miasto 44". Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Poznaniu na Wydziale Komunikacji Multimedialnej, studiował również Film i Fotografię w Wyższej Szkole Projektowania w Łodzi. W swojej karierze stworzył liczne okładki magazynów i sesje zdjęciowe. W umiejętny sposób przemieszcza się między sferami sztuki i komercji. Z jednej strony jego prace prezentowane są na najlepszych festiwalach fotograficznych, z drugiej osiąga sukcesy jako autor zdjęć dla marek modowych. "Jest to droga bardzo egocentryczna. Skupiona przede wszystkim na tym, kim jestem oraz na tym, co lubię. Nie ma tutaj kompromisów." - pisze o sobie Kołodziejski.

Jacek Kołodziejski - kampania TAKK
Jacek Kołodziejski - kampania TAKKŹródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski / Kolaż Avanti24
Źródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski / Kolaż Avanti24

Brak kompromisów, wykonywanie pracy z pasją i pokazywanie, że nawet typowo komercyjny projekt może bazować na wysokiej klasy sztuce, wspólnie złożyły się na nagrody, dzięki którym dziś o Kołodziejskim mówią wszyscy. Fotografie najpierw zostały docenione w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów na świecie PDN (w jury zasiada 31 ekspertów, krytyków i fotografów), a następnie zagwarantowały wygraną w International Photographer of the Year. Co ciekawe, w tym drugim konkursie, zaraz za Kołodziejskim, na podium stanęła inna Polka, Marzena Kolarz. Gratulujemy obojgu i życzymy dalszych sukcesów!

Więcej inspirujących ubrań i dodatków znajdziesz w sklepie Avanti

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

  • Link został skopiowany
Więcej o: