Brytyjska modelka i aktorka po raz kolejny wystąpiła w akcji społecznej broniącej zwierząt. Cara Delevingne została twarzą kampanii "I'm Not A Trophy" (tłum. Nie jestem trofeum), która zwraca uwagę na problem polowania na zagrożone gatunki oraz kupowanie lub tworzenia trofeów.
To pierwsza edycja kampanii. Delevingne powiedziała, że jest niezwykle dumna z tego, że została jej twarzą. Dodała również, że zrobi wszystko co w jej mocy, aby szerzyć świadomość dotyczącą polowań w Afryce oraz położyć im kres.
Pieniądze ze sprzedaży plakatów ze zdjęciami modelki, zostaną przekazane na ratowanie zagrożonych polowaniami gatunków.
"I'm Not a Trophy" to nie pierwsza kampania Delevingne. Już wcześniej modelka zaangażowała się w sprawę zastrzelonej w Afryce lwicy Cecil.
Cecil była objęta opieką naukowców z Wildlife Conservation Research Unit od 2008. Grupa badaczy badała zwyczaje zwierząt i próbowała powstrzymać wymieranie afrykańskich lwów. Niestety, Cecil padła ofiarą nielegalnych kłusowników, którzy pozbawili ją życia.
Cara Delevingne powiedziała wtedy, że śmierć Cecil była tragedią. Modelka zdecydowała się wesprzeć organizację naukowców, wystawiając na internetowej aukcji swój zegarek. Ostatecznie zapłacono za niego 5 tysięcy funtów (ok. 28 tysięcy złotych). Wszystkie pieniądze zostały przekazane Wildlife Conservation Research Unit.
Również Ke$ha zaangażowała się w walkę o prawa zwierząt.
Piosenkarka wystąpiła w kampanii "Be Cruelty Free". Akacja promuje używanie kosmetyków, które nie były testowana na zwierzętach.
Morrissey jest bardzo aktywnym bojownikiem o prawa zwierząt. Co więcej, niejednokrotnie jego wypowiedzi wzbudziły wiele kontrowersji.
Po norweskiej masakrze, w której zginęło 77 osób, Morrissey powiedział, że to co wydarzyło się tam jest niczym w porównaniu z tym co codziennie dzieje się w McDonald'sie i KFC.
Nie mniej ostry były słowa wokalisty:
Help stop #Hull breeding facility which would sell beagles for painful experiments. http://t.co/tN2VvjWcKb pic.twitter.com/sxPLID9ekk
? PETA UK (@PETAUK) 25 września 2015
O prawa zwierząt walczy także Joanna Krupa - bardzo często odwiedza schroniska, otwarcie mówi o obrzydzeniu do ludzi, którzy noszą futra i chętnie pozuje do kampanii społecznych tworzonych przez organizację PETA. Na przestrzeni zrobiła ich już kilka.
Jedną z pierwszych była kampania przeciwko kupowaniu i noszeniu naturalnych futer, głosząca "Wolę wyjść nago niż w futrze".
Później Krupa wystąpiła jeszcze m.in. w roli anioła."Bądź aniołem dla zwierząt. Zawsze adoptuj. Nigdy nie kupuj" mówił plakat z Krupą, który zachęcał do adopcji.
Ostatnia kampania Joanny Krupy dla PETA powstała w 2016 roku i jest znacznie bardziej szokująca niż wcześniejsze. Tym razem apelują o unikanie wełnianych ubrań.
Post this during #RHOBH RT @Bravotv: Joanna Krupa's Latest PETA Ad Makes a Bloody Statement pic.twitter.com/VM7RxCQX1l
? Real Housewives (@Real_Housewives) 7 marca 2016