Wasze zwyczaje zakupowe: gdzie, z kim i jak często kupujemy ubrania, dodatki i kosmetyki?

Kilka dni temu w ankiecie zapytaliśmy o Wasze zakupowe zwyczaje. Pytania dotyczyły ubrań, dodatków i kosmetyków. Byliśmy ciekawi gdzie robicie zakupy, jak często i co zazwyczaj trafia do Waszego koszyka. Wyniki pokazały, że sklepy (także te online) i centra handlowe odwiedzamy często, ale zakupy robimy z głową.

Zakupy kilka razy w miesiącu

Nowe ubrania i dodatki trafiają do naszej szafie stosunkowo często. Prawie połowa biorących udział w ankiecie robi takie zakupy aż kilka razy w miesiącu, nieco mniej bo 1/3 decyduje się na to tylko raz w miesiącu.

Zdecydowanie mniej osób buszuje po sklepach raz na kilka miesięcy i raz na tydzień.

Zakupy zazwyczaj w samotności

Okazuje się, że najbardziej lubimy samotne zakupy. Przyjaciółkę zabiera ze sobą tylko 14% badanych, nieco więcej osób wybiera towarzystwo mamy/córki. Nie lubimy też odwiedzać sklepów z naszymi partnerami (lub oni z nami...).

Tradycyjne drogerie nadal przed sklepami online

W kwestii kosmetyków jesteśmy tradycjonalistkami - kupujemy je w drogeriach (odpowiedziało tak aż 77% badanych). W sklepach online dla porównania zaopatruje się tylko 7%.

Coraz lepiej wyposażone kosmetycznie dyskonty nie cieszą się zbyt dużym zainteresowaniem w tej kwestii. Niewiele badanych kupuje też w profesjonalnych (ale zazwyczaj bardzo drogich) perfumeriach.

Najważniejsza cena i jakość

Kupując nowe ubrania i dodatki największą uwagę zwracamy na ich cenę i jakość (te dwa czynniki zaznaczyło wspólnie prawie 70% osób biorących udział w ankiecie). Co ciekawe dla większości ankietowanych nie ma znaczenia marka i aktualnie obowiązujące trendy...

Rozsądne zakupy

Do zakupów większość ankietowanych podchodzi rozsądnie - kupujemy wtedy, kiedy akurat czegoś potrzebujemy lub kiedy cena jest atrakcyjna (podczas wyprzedaż). 1/3 głosujących działa spontanicznie i kupuje ubrania i dodatki, które po prostu im się spodobały.

Zakupy jako lek na zły humor? Okazuje się, że nie - takiej odpowiedzi udzieliło tylko 6% badanych.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.