Powrót do formy - przegląd prostych ćwiczeń i niedrogich akcesoriów

Prezentujemy kilka przydatnych ćwiczeń i przeglądamy niedrogie akcesoria, które pozwolą powrócić Ci do formy po przerwie od ćwiczeń lub np. po urodzeniu dziecka.

Jeżeli urodziłaś niedawno lub po prostu przez dłuższy czas nie ćwiczyłaś, to przed powrotem do pełnej kondycji powinnaś zacząć od lżejszych ćwiczeń, które przygotują Twoje ciało do zwiększajacego się wysiłku.

Plan ćwiczeń

Zanim zaczniesz trening, zrób 10-minutową rozgrzewkę, która przygotuje mięśnie i ciało. To bardzo ważna część treningu więc nie lekceważ jej. Później wybierz ulubione ćwiczenia lub wykonuj te przez nas polecane, a każde z nich wykonuj w seriach. W zależności od Twojego samopoczucia i możliwości powtarzaj ćwiczenia 3-8 razy. Trening powinien być regularny - mniej więcej 3-4 razy w tygodniu, aby dawać najlepsze rezultaty. Na koniec nie zapomnij o ćwiczeniach rozciągających i relaksacyjnych. W tym celu możesz np. wykorzystać niektóre pozycje z jogi.

Czego będziesz potrzebować?

Przede wszystkim potrzebujesz wygodnego stroju do ćwiczeń - najlepszy będzie top i legginsy, ale od Ciebie zaleeży, czy nie wolisz zwykłego t-shirta i spodni od dresu. W domu nikt Cię nie ogląda, więc nie musisz czuć się skrępowana. Do ćwiczeń przyda się mata, ciężarki, krzesło i ewentualnie piłka.

Kilka prostych ćwiczeń

1. Most - Połóż się na plecach, z ugiętymi nogami i stopami na ziemi (powinny być ułożone na szerokość bioder). Unieś wolno biodra oraz dolną część pleców - kręg po kręgu, po czym wróć do pozycji wyjściowej.

2. Wypad - Stań w rozkroku na szerokość bioder, po czym zrób krok lewą nogą w przód, lewe kolano ułóż w linii nad palcami stopy. Wróć do pozycji wyjściowej i zrób to samo na drugą nogę.

3. Bicepsowe uginanie z prostowaniem - Weź hantle w każdą dłoń i usiądź na dużej piłce gimnastycznej lub krześle z ugiętymi nogami i stopami na ziemi. Trzymając ramiona wzdłuż tułowia, ugnij ręce do bicepsu (palce trzymaj skierowane w stronę ciała). Następnie wyprostuj ramiona nad głową, zroluj dłonie układając palce na zewnątrz. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie.

Lubisz nasze artykuły? Zostań fanką i kliknij TUTAJ


Więcej o: