Klasyka z Muji

Muji to kwintesencja minimalizmu, funkcjonalności i dobrej jakości. W modzie to oznacza jedno - ubrania Muji nigdy nie wychodzą z mody i są świetną bazą do budowania garderoby.

MUJI powstało w Japonii w 1980 roku i jest kwintesencją japońskiego stylu życia, w którym jakość liczy się bardziej niż marka, funkcja jest ważniejsza od opakowania, a prostota - od dekoracji. Założenia marki mieszczą się w samej nazwie - to skrót od japońskiego określenia "Mujirushi" - "bez marki". Paradoksalnie, mimo przyjętej polityki "no logo", MUJI szybko stało się marką rozpoznawalną na całym świecie.

Oferta MUJI obejmuje kilka kategorii, m.in.: ubrania, produkty dla domu i biura, artykuły papiernicze i elektronikę, kosmetyki oraz praktyczne rozwiązania dla podróżujących. W każdym z tych działów "mniej znaczy więcej".

Prostota i funkcjonalność projektów Muji sprawiła, że marka zyskała status kultowej. Ważny jest również aspekt ekologiczny . Produkty Muji często tworzone są z materiałów pochodzących z recyklingu (papier, przędza z odzysku). Propagowana jest również idea uzupełniania, zamiast kupowania produktów w jednorazowym opakowaniu. Część ubrań uszyta jest z bawełny Ochiwata - włókien bawełny, które pozostały podczas procesu przetwarzania. Muji przerabia ją w pełnowartościową bawełnę, stosując również własną technikę splotu. Podobnie odzyskuje się przędzę.

W ten sposób powstają bazowe bluzki, kultowe, składane w sześcian t-shirty , sukienki i dżersejowe szaliki. W kolekcji znalazły się również proste lniane sukienki, miejskie, workowate spódnice, kobiece kardigany czy tuniki. Kolekcja jest spójna, łatwa do miksowania, utrzymana w kolorach bieli, czerni, granatu i brązów. Poszczególne elementy zestawiane razem tworzą klasyczne, ponadczasowe zestawy, ale świetnie sprawdzą się również w roli bazy przy żywszych, bardziej "trendowych" stylizacjach.

Zachęcamy do przejrzenia lookbooka i kolekcji!

Więcej:

Bezpłatne stylizacje w salonie Hexeline

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.