Historia firmy sięga roku 1923, gdy krawiec Hugo Ferdynand Boss otwiera w Metzingen zakład specjalizujący się w szyciu ubrań roboczych, płaszczy i mundurów. Biznes plajtuje po niespełna siedmiu latach, ale wkrótce zostaje reaktywowany dzięki licznym zamówieniom od rządu i armii. Ponad 20 lat później syn założyciela, Siegfried sprawia, że Hugo BOSS
profiluje się ? jego znakiem firmowym stają się eleganckie marynarki i garnitury męskie. Na przełomie lat 60. i 70. firma zostaje uznana za lidera
w dziedzinie mody męskiej.
Wkrótce HB poszerza ofertę o kolekcje damskie oraz perfumy. Główne filary to marki: BOSS (elegancka moda biznesowa) oraz HUGO (casual dla młodego odbiorcy). Na każdą z nich składają się dodatkowe linie (np. Green, Orange) reprezentujące inny styl i skierowane do klientów o różnych oczekiwaniach. Wszystkie uzupełniają akcesoria: okulary, zegarki, buty.
Dzisiaj wartość firmy Hugo BOSS AG szacowana jest na prawie 2 miliardy (!) euro i wciąż rośnie, bo firma bogaci się dzięki pozycji na rynku mody. Hołduje ponadczasowej klasyce, ale nadąża za światowymi trendami, dzięki czemu wciąż zyskuje nowych klientów. Na jej sukces składają się doskonała jakość i uniwersalny charakter ubrań. Jest również doceniana za to, że kieruje się ideą ?ready to wear? ? jej produkty, chociaż ekskluzywne, wciąż pozostają ubraniami, a nie kostiumami rodem z pokazów haute couture.
* w 1923 roku Hugo Ferdynand Boss otwiera zakład krawiecki
* w roku 1953 roku firma Hugo Boss przekształca się w manufakturę szyjącą ekskluzywne garnitury i marynarki męskie
* w 1985 roku powstaje pierwszy zapach męski Boss ?Number One?. Tego samego roku firma wchodzi na giełdę
*w 1996 roku marka funduje nagrodę Hugo Boss Award. Jej laureatami są artyści działający na polu najnowszej i awangardowej sztuki. Nagroda jest przyznawana co dwa lata
* rok 1997 to powstanie pierwszego zapachu damskiego ?Hugo? Woman
* w roku 2000 na rynku pojawia się damska linia BOSS Black
* od 2005 roku marka lansuje linię damską BOSS Orange
* w 2007 roku w Polsce powstaje pierwszy salon Hugo BOSS
* w 2009 roku na rynek wchodzi damski zapach BOSS ?Orange?, rok później ? BOSS ?Orange? Sunset
? elementy sportowe zaczerpnięte np. ze strojów profesjonalnych golfistów ? zwłaszcza w linii BOSS Green
? monochromatyczne stebnówki na skórzanych akcesoriach (walizkach
oraz butach)
? charakterystyczne blaszki z wygrawerowanym logo (na torebkach i paskach) ? geometryczne kształty torebek
? minimalistyczna biżuteria (najczęściej ze stali szlachetnej) ? płaskie zapięcia w torebkach
i płaskie klamry w paskach
? wyraziste oprawki okularów
? drapowania na sukienkach
? akcesoria z mocno nabłyszczanej skóry
? monochromatyczne zestawy góra-dół
? karabińczyki przy torebkach miejskich
W zestawie: buty Boss Orange 1590 zł, zegarek Hug0o Boss/Swiss 1285 zł, perfumey Boss Orange Sunset Edt. 234 zł/50 ml, torebka Hugo 1590 zł, pierścionek Hugo 479 zł
* Ubrania z metką Hugo BOSS można kupić w 103 krajach, w ponad 5000 salonów.
* Męska linia Boss jest sponsorem wyścigów samochodowych Formuły 1.
* Wszystkie kolekcje męskie skupione są w markach: BOSS (linie Black, Selection, Green, Orange) oraz HUGO.
* Kolekcje damskie to marki BOSS (a w niej linie Orange oraz Green) i HUGO (casualowa).
* Hugo BOSS na potrzeby swoich kampanii reklamowych chętnie zatrudnia celebrytów.
* Linię damskich zapachów BOSS Orange wylansowała aktorka Sienna Miller, a męskie wody promowali aktorzy: Jonathan Rhys Meyers, Ryan Reynolds, Orlando Bloom i Jared Leto.
* W kampaniach BOSS można również zobaczyć znanych piłkarzy: Sesca Fabregasa, Lukasa Podolskiego czy Javiera Zanetti.
motto Hugo BOSS: ?Jakość. Luksus. Doskonałość.?