Fala popularności aerobiku, która przetoczyła się przez USA w latach 80 ubiegłego wieku, nie tylko poprawiła kondycję fizyczną Amerykanek, ale przede wszystkim zmieniła na zawsze oblicze ulicznej mody. Istniejąca dotąd przepaść między sportem, tańcem i streetwearem zniknęła, kiedy styl z salek treningowych zaczął podbijać najpierw wielkomiejskie ulice, chwilę później nocne kluby. Ponadczasowym symbolem tej modowej rewolucji stały się buty Reebok Freestyle Hi.
WIĘCEJ CIEKAWYCH WIADOMOŚCI ZE ŚWIATA MODY ZNAJDZIECIE TUTAJ: Profil Google+ Natalii Stachacz
Żaden model zaprojektowanego z myślą o kobietach obuwia nie wywarł wcześniej takiego wpływu na popkulturę. Pierwszy raz w historii pokuszono się o coś więcej, niż stworzenie mniejszej i różowej wersji męskich sneakersów. Był rok 1982 - na listach przebojów królował singiel Eye of the Tiger grupy Survivor, a kina pękały w szwach na seansach E.T. Stevena Spielberga - kiedy niezbyt jeszcze znana firma Reebok zaczęła swój niezwykły Freestyle.
Premierowa para różniła się nieco od późniejszego, najsłynniejszego wariantu - śnieżnobiałe, niskie tenisówki low-top na gumowej podeszwie ozdobiono niebieskim napisem Reebok i niewielką brytyjską flagą. Do roku 1984 model Freestyle stanowił już ponad połowę wszystkich sprzedawanych Reeboków, a świat mody bacznie śledził poczynania Joe i Jeffa Fosterów, czekając na ich następny ruch.
Model projektowany jest do dziś. W sezonie jesień/zima 2014 pojawi się w aż trzynastu wariantach kolorystycznych. Freestyle Hi nadal jest tam, gdzie kobiety łączą aktywny tryb życia, wygodę i trendy. Szukając ambasadorek dla tego kultowego modelu, marka Reebok Classic kierowała się przede wszystkim autentycznością. Dlatego w nowej kampanii nieprzypadkowo pojawiły się dwie inspirujące modelki...
Kamila Szczawińska w kampanii Reebok Classic
Jedną z nich jest Kamila Szczawińska, która rozpoczęła karierę modelki na początku ubiegłej dekady. Dzięki żelaznej konsekwencji i wielkiemu talentowi szybko odniosła międzynarodowy sukces. Kiedy była na samym szczycie, podjęła przełomową decyzję o porzuceniu modelingu na rzecz macierzyństwa. Dziś uprawia pole dance, pływa na skuterach wodnych i biega. Jej blog o zdrowym trybie życia i konto na Instagramie codziennie odwiedzają tysiące ludzi poszukujących inspiracji.
Obok Kamili Szczawińskiej w kampanii Reebok Classic wystąpiła także Ola Kowal, która modelingiem zajmuje się od lat. W Polsce reprezentowana jest przez prestiżową agencję Model Plus. Jej pasją, podobnie jak w przypadku Kamili jest sport i zdrowe odżywanie. O swój harmonijny rozwój dba uprawiając pilates i ćwicząc na siłowni.
Ola Kowal w kampanii Reebok Classic