W latach 90. o raku piersi nie mówiło się głośno. Evelyn H. Lauder, wizjonerka i współtwórczyní marki Estée Lauder postanowiła to zmienić. W 1992 roku zainicjowała Kampanię na rzecz Walki z Rakiem Piersi, która stworzyła fundament pod globalny ruch świadomości raka piersi. W 1993 roku Lauder założyła Fundację na rzecz Badań nad Rakiem Piersi, której misją jest finansowanie badań nad nowotworem piersi. Od tamtej pory Fundacja zebrała łącznie ponad 131 milionów dolarów, z czego ponad 103 miliony zostały przeznaczone na finansowanie innowacyjnych badań naukowych, mających na celu zrozumienie, leczenie i zapobieganie tej chorobie. W tym roku ponownie marki Estée Lauder Companies łączą się, by wesprzeć tę inicjatywę. W ofercie marek Estée Lauder, La Mer czy czy Clinique znajdziecie różowe produkty oznaczone różową wstążką, których procent ze sprzedaży zostanie przeznaczony na walkę z rakiem piersi.
Październik to wyjątkowy miesiąc w kalendarzu społeczności marki Olivia Garden. To wtedy, każdego roku, organizuje akcję społeczną Róż po zdrowie. Kampania ma wymiar edukacyjny – styliści w salonach fryzjerskich wśród klientek zwiększają świadomość na temat zagrożeń, jakie niesie zaniedbanie diagnostyki nowotworu piersi. Podczas Różowego Października Olivia Garden razem z Federacją Stowarzyszeń Amazonki mówią głośno o potrzebie promowania tego społecznie ważnego tematu. Wprowadzenie do sprzedaży limitowanej edycji szczotek wspiera zbiórkę funduszy na rzecz fundacji. W tym roku marka planuje zgromadzić 50 000 zł. Federacja od 25 lat propaguje wiedzę na temat prewencji i leczenia nowotworu piersi oraz wspiera kobiety borykające się z chorobą.
Aby wesprzeć akcję Różowa Wstążka, Spadiora zaprojektowała limitowaną apaszkę „Feminimal" w kolorze różowym, z której zysk ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Stowarzyszenia Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio. Dodatkowo właścicielka marki – Marta Lech-Maciejewska – będzie szerzyć inicjatywę „Czerwonej Teczki".
Produkty marki G.M Collin, również biorą udział w akcji wspierającej profilaktykę raka piersi. Część dochodu ze sprzedaży dwóch flagowych kosmetyków jest przekazywana na fundację: CURE BREAST CANCER Foundation. Są nimi żelowe serum do twarzy z kolagenem, które zawiera unikalną kombinację składników aktywnych, która chroni, nawilża, przywraca naturalną równowagę skórze i redukuje zmarszczki, a także serum w kapsułkach z ceramidami – jednodawkowe kapsułki z ceramidami i kompleksem lipidowym, o jedwabistej konsystencji i zapachu.
Jednym z haseł towarzyszących akcji jest: "Czas się nie zatrzyma, ale ty możesz zyskać przyszłość, na którą zasługujesz"
Sklep Hair2Go.pl, jak co roku, włącza się do akcji, wspierając działania na rzecz zdrowia kobiet i zachęcając do tego samego swoje klientki. Przez cały miesiąc na stronie www.har2go.pl będą dostępne „różowe produkty" Olaplex, Eleven Australia, KEVIN MURPHY, FRAMAR, GLOV i inne. Kosmetyki i akcesoria do włosów sygnowane różową wstążką można będzie kupić w promocji, a część dochodu z ich sprzedaży trafi na konto Fundacji Kwiat Kobiecości. Poza zakupieniem luksusowych kosmetyków w bardzo atrakcyjnych cenach, w październiku można będzie także zdobyć wiedzę na temat profilaktyki i nowoczesnego leczenia nowotworów. Przez cały październik będzie głośno o tym, jak ważne jest zdrowie, profilaktyka i wczesna diagnostyka, która może uratować życie. Warto zaglądać do mediów społecznościowych Hair2Go.pl i nie tylko.
GUESS Watches z dumą ogłasza nasze dalsze partnerstwo z The Get In Touch Foundation w ramach stałego zaangażowania w świadomość zdrowia piersi! Od 11 lat GUESS Watches z dumą wspiera organizacje, które zapewniają dostępną edukację na temat zdrowia piersi. W 2024 roku nadal wspierają jednostki, dzięki limitowanym zegarkom Sparkling Pink i Sporting Pink. Część wpływów zasili Fundację Get In Touch, zapewniając każdemu dostęp do niezbędnej edukacji na temat zdrowia piersi.
Ruszyła 13. edycja kampanii "Dotykam=Wygrywam" organizowanej przez Fundację Wsparcie na Starcie, która edukuje kobiety, jak kompleksowo dbać o zdrowie piersi w dwóch krokach: wykonując samobadanie i nosząc dobrze dopasowany biustonosz. W tym roku organizowana jest zbiórka środków na zakup BIUSTObusa – mobilnego centrum edukacyjnego, który wyruszy w ogólnopolską trasę, aby edukować i inspirować kobiety w każdym wieku do profilaktyki w biustopozytywnej atmosferze. Wszyscy zainteresowani mogą wesprzeć kampanię zakupem BIUSTOcegiełki – różowego, sportowego biustonosza marki Panache, z którego 100% zysku ze sprzedaży zostanie przekazane na zakup BIUSTObusa.
· regularnie (raz w miesiącu) przeprowadzać samobadanie piersi,
· co roku stawiać się na kontrolne USG piersi,
· w uzasadnionych przypadkach wykonywać mammografię.