Gucci i Balenciaga zdominowały świat mody, jednak to włoski gigant wygrał batalię o miano tej najgorętszej marki. Po dziewięciu miesiącach Gucci odzyskało pierwsze miejsce w rankingu na najchętniej kupowany brand. Na popularność marki miało kilka zdarzeń: zaprezentowana kolekcja „Cosmogonie" Resort ’23 w Apulii, prezentacja kolekcji HA HA HA we współpracy z Harrym Style, ale przede wszystkim ujawnienie współpracy z ukochanym brandem młodego pokolenia - Adidasem.
To współpraca ze sportowym tytanem przyniosła marce niesamowite wyniki. Projekty zachwycają kolorami, designem, a do tego są przystępniejsze cenowo i w estetyce generacji Z. Rynek otwiera się na młodych. To popularny trend wśród luksusowych marek, a efekty są widoczne dla obydwu stron. Duże domy mody poszerzają w ten sposób swoją listę odbiorców, a ogólnodostępne brandy zyskują niemały prestiż. W tym roku na taką współpracę zdecydowały się między innymi: Gab i Balenciaga, czy Versace i Fendi.
Dzięki kolorowej, maksymalistycznej wizji Alessandro Michele, trampki Gucci x Adidas Gazelle są jednym z najbardziej poszukiwanych produktów sezonu z oszałamiającym wzrostem liczby wyszukiwań o 286%.
Lyst Index to kwartalny ranking najgorętszych marek i produktów w modzie. Lyst to firma zajmująca się technologiami modowymi i aplikacja zakupowa premium, z której każdego roku korzysta ponad 200 milionów ludzi do przeglądania, odkrywania i kupowania produktów od marek i sklepów. Formuła The Lyst Index uwzględnia zachowanie kupujących Lyst, w tym wyszukiwania na platformie i poza nią, wyświetlenia produktów i sprzedaż. Aby śledzić popularność marki i produktów, formuła uwzględnia również wzmianki w mediach społecznościowych, statystyki aktywności i zaangażowania na całym świecie w okresie trzech miesięcy.
- czytamy na stronie lyst.com.
Poniżej prezentujemy listę top 10 najgorętszych marek sezonu:
2. Balenciaga
3. Prada
4. Valentino
5. Louis Vuitton
6. Dior
7. Miu Miu
8. Fendi
9. Diesel (zobacz nasz filmik o marce poniżej)
10. Burberry