Klienci bojkotują markę Calvin Klein za kampanię z okazji Dnia Matki. W roli głównej ciężarny mężczyzna

W mediach społecznościowych marki Calvin Klein pojawiła się niedawno nowa kampania przygotowana z okazji Dnia Matki, który w niektórych krajach przypada na drugą niedzielę maja. Oprócz mam, na zdjęciach możemy zaobserwować mężczyznę w zaawansowanej ciąży. Kampania wywołała spore kontrowersje.

Marka Calvin Klein lubi łamać konwenanse i zaskakiwać. Do ostatniej kampanii przygotowanej z okazji Dnia Matki przedstawiciele brandu zaprosili transseksualnego mężczyznę, który zaprezentował się w zaawansowanej ciąży. Roberto Bete to gwiazda brazylijskiego reality show Netflixa "O Crush Perfeito", który urodził się w ciele kobiety. Na fotografiach opublikowanych na Instagramie można także zauważyć jego partnerkę, która podobnie jak on, przeszła wcześniej operację transformacji płci. W sieci zawrzało, gdy w mediach społecznościowych Calvina Kleina opublikowano nową kampanię. Nie brakowało negatywnych komentarzy, a także wezwań do bojkotu marki. Powstał nawet specjalny hasztag #boycottcalvinklein, którym od kilku dni posługują się przeciwnicy brandu.

Nowa kampania Calvin KleinNowa kampania Calvin Klein Instagram @calvinklein

Marka nie przeszła obojętnie wobec fali krytyki, która na nią spadła po publikacji zdjęć. W komentarzu pod postem wydała specjalne oświadczenie.

Przyjmujemy tę platformę jako inkluzywne i pełne szacunku środowisko dla indywidualizmu i wyrażania siebie. W Calvin Klein tolerujemy wszystko oprócz nietolerancji (..)

Przedstawiciele marki zaznaczyli również, że będą usuwać negatywne komentarze na temat kampanii, a ich autorów zablokują.

Nie tolerujesz więc żadnej opinii poza swoją, a jednocześnie oczekujesz tolerancji i inkluzywności od innych.

- zwróciła uwagę jedna z obserwatorek na Instagramie odnosząc się do decyzji brandu. Calvin Klein, decydując się na angaż pary, która nie wpisuje się w kanon tak zwanej tradycyjnej rodziny, chciał ukazać zmieniające się realia na świecie, podkreślając przy tym różnorodność.   

Jeden z obserwatorów firmy zwrócił uwagę jej przedstawicielom na to, że wsparcie osób transpłciowych powinni zacząć od czegoś innego niż kampania reklamowa. W końcu Calvin Klein swoje produkty szyje m.in. w Tunezji, gdzie kontakty osób tej samej płci są karalne.

Wasze ubrania i produkty są produkowane w krajach, w których ludzie ze społeczność LGBT byliby ukarani lub zabici przez obowiązujące tam prawo (...)

Z kolei kolejna obserwatorka poprosiła o oświadczenie marki związane z tą właśnie kwestią, skoro stara się promować wolność i różnorodność. Odpowiedzi jednak nie uzyskała.

Nie wszyscy jednak odnosili się negatywnie do zaprezentowanej przez Calvina Kleina kampanii. Na Instagramie nie brakuje także pozytywnych komentarzy od osób, które doceniają odwagę brandu.

Jakie piękne! Żywa różnorodność i jej rodzaje wśród mam!
Reprezentacja trans jest tak ważna, dziękuję Calvin Klein za stworzenie przestrzeni i podkreślenie historii i głosów z grupy ludzi, które historia próbowała wymazać  #transisbeautiful

Zobacz też: najpiękniejsza bielizna z wyprzedaży.

Więcej o: