Dzień Ziemi 2022: ekoinicjatywy znanych marek. Chronić środowisko można na wiele sposobów!

22 kwietnia obchodzimy na całym świecie Dzień Ziemi. Z tej okazji wiele marek postanowiło przyłączyć się do świętowania tego wyjątkowego dnia. Przyglądamy się niektórym inicjatywom oraz kolekcjom, które stworzono z myślą o dobru naszej planety.

Dzień Ziemi to doskonała okazja, aby przypomnieć sobie, że mamy tylko jeden wspólny dom, o który musimy dbać jeszcze bardziej niż do tej pory. Zmiana klimatu, coraz bardziej zaśmiecone morza i oceany, wycinki drzew oraz zanieczyszczone powietrze to tylko kilka z czynników, które negatywnie wpływają na naszą planetę. Jest jednak światełko w tunelu. Coraz więcej z nas segreguje śmieci, stawiamy na odnawialne źródła energii, ale też robimy świadomiej zakupy. Znane marki ułatwiają nam podjęcie decyzji, produkując asortyment w bardziej zrównoważony sposób, a w dodatku wykorzystują często także ekologiczne materiały i składniki.

Sadzenie drzewSadzenie drzew Mat. prasowe Foreo

Z okazji Dnia Ziemi Tommy Hilfiger stworzył nową, jeansową kolekcję stworzona m.in. z konopi. Nie każdy wie, że brand korzysta z roślin uprawianych w zrównoważonych gospodarstwa, gdzie nie używa się pestycydów, a do ich podlewania służy woda deszczowa. Musimy także zaznaczyć, że firma wraz z premierą swojej kolekcji ruszyła także z nowym programem Denim Progressed, dzięki któremu będzie dążyła do stworzenia coraz bardziej ekologicznego jeansu.

Nowa kolekcja Tommy HilfigerNowa kolekcja Tommy Hilfiger Mat. prasowe Tommy Hilfiger

Vans to kolejna marka, która z okazji Dnia Ziemi postanowiła zaprezentować światu nową kolekcję. Na początku kwietnia do sklepów trafiły produkty Eco Positivity, które mają pomóc w szerzeniu świadomości ekologicznej wśród klientów firmy. Do stworzenia nowej linii przedsiębiorstwo użyło organicznych i pozyskanych z recyklingu materiałów. Co więcej, zaczerpnięto również inspirację ze starych worków do przechowywania zboża, dzięki którym linia zawdzięcza swój bazowy, naturalny kolor ozdobiony barwnymi grafikami i napisami. Vans zobowiązał się przy tym także do coraz bardziej zrównoważonego podejścia w produkcji swoich produktów. 

Kolekcja Eco Positivity od VansKolekcja Eco Positivity od Vans Mat. prasowe Vans

W ofercie marki Guess już jakiś czas temu pojawiła się nowa kolekcja GUESS ECO. Brand postanowił rozwijać swoją nową linię stworzoną w sposób zrównoważony z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań. Odzież produkowana jest z organicznej, pochodzącej z recyklingu bawełny oraz naturalnych materiałów zmniejszając przy tym tworzenie nowych odpadów, a także zanieczyszczanie środowiska. Firma zadbała także o ekologiczny sposób barwienia swoich produktów.

Kolekcja GUESS ECOKolekcja GUESS ECO Mat. prasowe GUESS

Ale to jednak nie wszystko, co Guess robi w ramach ochrony środowiska. W Dniu Ziemi wystartował globalny projekt marki GUESS Eco "Be(leaf) in Change". Brand zobowiązał się do zasadzenia 5000 drzew. Dodatkowo planuje zwiększenie tej liczby poprzez długoterminową kampanię skierowaną zarówno do klientów, jak i pracowników firmy. 

Jesteśmy naprawdę podekscytowani nową kampanią. Projekt Treedom jest nie tylko zgodny z zaangażowaniem GUESS w pielęgnowanie i ochronę otaczającego nas świata, ale także doskonałą okazją do zwiększenia świadomości problemów środowiskowych wśród naszych klientów, jednocześnie robiąc coś naprawdę pozytywnego zarówno dla planety, jak i społeczności, na terenie którym sadzi się drzewa

- powiedział Chief Creative officer GUESS, Paul Marciano.

SadzonkiSadzonki ALESSANDRA FUCCILLO / Mat. prasowe GUESS

Nie tylko marki modowe dbają o środowisko. Polska firma LOVEM świętuje Dzień Ziemi w duchu zero waste. Klienci mogą zwracać puste, szklane opakowania po produktach firmy. Za każde dziesięć słoiczków lub buteleczek każdy z nich otrzyma voucher na kolejne zakupy o wartości 200 złotych.

 

Polska marka Neboa zachęca natomiast do ratowania planety nie tylko od święta, ale i na co dzień. Opakowania brandu powstają z plastiku pozyskanego z recyklingu oraz tego, który został wydobyty z oceanów. Dodatkowo firma do produkcji kosmetyków używa surowców pochodzących z certyfikowanych i zrównoważonych źródeł. Przedsiębiorstwo Neboa angażuje się także w akcje sprzątania bałtyckich plaż, a także ufundowało morski kosz w Marinie Sobieszewskiej.

Kosmetyki NeboaKosmetyki Neboa Mat. prasowe Neboa

Rituals Cosmetics zdecydowało się na zupełnie innych krok, by pomóc w ochronie naszej planety. Marka zobowiązała się, że do końca 2022 roku posadzi aż 5 milionów drzew na całym świecie. Inicjatywa jest częścią większej strategii Rituals Clean, Conscious & Caring,  której celem jest redukcja śladu węglowego i stanowi kolejny ważny krok na drodze do zrównoważonej przyszłości, do czego marka zobowiązała się, otrzymując na początku roku certyfikację B Corporation. Z okazji Dnia Ziemi firma postanowiła także umożliwić zakup wkładów uzupełniających z rabatem w wysokości 20%.

Rituals CosmeticsRituals Cosmetics Mat. prasowe Rituals Cosmetics

Na podobne działanie postawiła zresztą marka Foreo. Firma nawiązała współpracę  z One Tree Planted i ruszyła z kampanią "Made To Last, Not Break Fast". W trakcie jej trwania za każde złożone zamówienie na stronie foreo.com brand posadzi jedno, nowe drzewo. Akcja trwa do 25 kwietnia. Nie każdy wie, że ponowne zalesianie pomaga nie tylko ograniczyć erozję gleby, ale także daje nowy dom zwierzętom leśnym, a przy tym także zmniejsza ilość dwutlenku węgla w atmosferze.

Sadzonki drzewSadzonki drzew Mat. prasowe Foreo

Karün to nowa marka na naszym rynku, którą klienci znajdą w ofercie Vision Express. Brand od 10 lat produkuje swoje okulary z sieci rybackich. Teraz postanowił jednak pójść o krok dalej. Brand wprowadził system oznakowania ekologicznego oraz możliwość śledzenia pochodzenia każdego produktu ze swojej oferty.

Transparentność, zasady uczciwego handlu oraz ochrona przyrody i wsparcie społeczności lokalnych powinny być podstawą działalności firm, które stają w obliczu zmian klimatu.

- powiedział Thomas Kimber, CEO i założyciel Karün. Firma przy produkcji swoich produktów współpracuje ze społecznościami wiejskimi z Patagonii, dzięki czemu wspiera jednocześnie lokalne przedsiębiorstwa. Okulary z kolekcji firmy są wykonywane z nylonu pochodzącego z recyklingu sieci rybackich oraz odpadów takich jak metale oraz tworzywa sztuczne.

Okulary KarünOkulary Karün Mat. prasowe Karün

Zobacz też: najmodniejsze sukienki na wiosnę 2022.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.