Okazuje się, że Chińczycy oszaleli na punkcie sprzedaży podczas prowadzonych transmisji "na żywo". Podczas akcji zorganizowanej na platformie zakupowej Taobao, jeden z najpopularniejszych influencerów w kraju, Li Jiagi, w ciągu 12 godzin sprzedał artykuły o łącznej wartości 1.9 miliarda dolarów, co w przeliczeniu daje zawrotną kwotę 7,5 miliardów złotych. Celebryta proponował swoim widzom zakup m.in. kosmetyków do makijażu, balsamów do ciała, a nawet słuchawki Apple Airpods. Program z jego udziałem Lipstick Brother zgromadził ponad 250 milionów wyświetleń. To jednak nie wszystko. Tego samego dnia na sukces w sprzedaży "na żywo" mogła liczyć także inna chińska influencerka. Viya w trwającej 14 godzin transmisji zachęciła do zakupu produktów, których wartość szacuje się natomiast na ponad 1,25 miliarda dolarów.
Li Jiagi pochodzący z Chin to influencer, który w sieci posługuje się pseudonimem Lipstick Brother. Szerszej publiczności dał się poznać za sprawą aplikacji Douyin, czyli chińskiego odpowiednika TikToka. Profil Chińczyka śledzi ponad 40 milionów użytkowników, czyniąc go jednym z najpopularniejszych twórców cyfrowych w Chinach. Celebryta specjalizuje się w prezentowaniu kosmetyków, z czym też kojarzy się jego nick w internecie. Podczas ostatniej transmisji, gdzie udało mu się sprzedać produkty za 1,9 miliarda dolarów, prezentował przede wszystkim kosmetyki. Dzięki zaufaniu, które zyskał wśród obserwatorów, klienci Taobao, chętnie inwestowali w polecany przez niego asortyment.
Zobacz też: najskuteczniejsze kosmetyki do pielęgnacji twarzy.