Palili nowe materiały warte miliardy dolarów. Nowy pomysł koncernu LVMH? Dać im drugie życie

Jak na alarmującą sytuacją ekologiczną na świecie, koncern LVMH się nie śpieszył. Nagle oświecenie? Zamiast palić ubrania i tracić 120 miliardów dolarów, będą poddawać je up cycklingowi.

Koncern LVHM ogłasza powstanie up cycklingowej platformy

Koncern LVMH, który jest jednym z najbardziej znanych producentów produktów luksusowych podjął decyzję, na którą skrycie czekaliśmy. Grupa będąca właścicielem takich marek jak Louis Vuitton, Givenchy i Pucci, ogłosiła powstanie platformy, na której będzie można kupić wykorzystane tkaniny i skórzane materiały, używane do produkcji odzieży i dodatków. Według serwisu Queen of Raw niewykorzystane materiały kosztowały marki 120 miliardów dolarów rocznie, a w dobie pandemii koronawirusa nawet 190 mld rocznie. Co się z nimi działo? Pozostałości po procesie produkcji były spalane lub trafiały na wysypiska. Nic dziwnego, że sytuacja ekologiczna jest w tak trudnym momencie. Największe marki, które powinny dawać innym przykład, dopuszczały się marnowania materiałów, którym mogły dać drugie życie. Nowy pomysł to nie tylko krok ku zrównoważonej modzie, ale też krok naprzód dla środowiska. 

dom mody LVdom mody LV fot. shutterstock

Z dobroci serca czy ze względu na prawo?

Decyzja koncernu związana jest ze zmianami we francuskim prawie. Nowe przepisy nakładają sporo ograniczeń na producentów. Od tej pory dużo trudniej będzie niszczyć nadwyżki odzieżowe. Francja decyduje się na krok do przodu - pozbywając się niepotrzebnych materiałów, ubrania mają być poddane recyklingowy lub przekazane innym podmiotom. To zdecydowany, ale nie za szybki krok ku modzie przyszłości. W ostatnim czasie podobne kroki podejmują inne brandy i platformy odzieżowe. The RealReal - jedna z największych platform, która sprzedaje ubrania znanych marek, ogłosiła podobną inicjatywę. Wypuściła kolekcję odzieży, która została zrobiona ze ścinków materiałów. W akcji wzięła udział marka Gucci i Balanciaga, które od dłuższego czasu stawiają na ekologię. Włoski dom mody Gucci ogranicza nadprodukcję ubrań i tworzy mniejsze kapsułkowe, kolekcje unisex, a Balaciaga przenosi pokazy do gier komputerowych. Kolekcja brandu na jesień 2021 roku została zaprezentowana w grze wideo Afterworld: The Age of Tommorow. Futurystyczne sylwetki, odblaskowe kształty, wygodne kroje i na nowo zdefiniowane materiały to już nie moda przyszłości, ale teraźniejszości. Umiejscowienie pokazów w sferze online ogranicza nadprodukcję ubrań, zmniejsza koszty produkcji i dba o naszą planetę. 

 
 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.