Monki prezentuje technologię Green Machine. To przełom w dziedzinie recyklingu bawełny i poliestru!

Marka Monki wystartowałą z Green Machine w listopadzie tego roku. To pierwsza maszyna, która jest wstanie całkowicie rozdzielać i poddawać recyklingowi mieszaninę bawełny oraz poliestru.

Technologia Green Machine

Większość ubrań, jakie dziś nosimy, jest wykonana z mieszaniny różnych włókien, a najczęściej spotykamy mieszaninę bawełny z poliestrem. Green Machine używa metody hydrotermicznej do rozdzielania tych mieszanin - wykorzystując w obiegu zamkniętym wyłącznie wodę, ciepło i ulegające biodegradacji ekologiczne środki chemiczne.

Pierwsze ubrania z wykorzystaniem Green Machine już zostały uszyte!

Marka Monki stworzyła swoją pierwszą kolekcję przy użyciu technologii zwanej Green Machine. Dostępny wyłącznie w sklepie internetowym, szary dres ma wyhaftowane na kapturze i spodniach przesłanie: szanuj swoją matkę (naturę). Choć w tej chwili produkcja odbywa się na małą skalę, marka planuje wdrożenie tego procesu na większą skalę jesienią 2021 r.

Jako marka modowa musimy stanąć na wysokości zadania, by zamknąć pętlę. Marka Monki zamierza wkroczyć w tak ważną dla klimatu dekadę ze szczególną uważnością. Jesteśmy w stanie maksymalnie wydłużyć okres noszenia naszych produktów i zmniejszyć wykorzystanie źródeł pierwotnych, a to ważny krok we właściwym kierunku

To słowa Jenny Fagerlin, dyrektor ds. zrównoważonego zarządzania marki Monki.

Urania MonkiUrania Monki Fot. Instagram: @Monki

Green Machine to efekt współpracy badawczej między organizacją non-profit, H&M Foundation, HKRITA (Hong Kong Research Institute of Textile and Apparel, Hongkoński Instytut Badawczy Tekstyliów i Odzieży) a jednym z kluczowych dostawców marki Monki. Monki to pierwsza marka, która ma możliwość wykorzystania tej technologii i oferowania jej klientom. Szwedzki brand angażuje się w działania na rzecz lepszego wykorzystania materiałów we wszystkich produktach, w ramach wyższego celu: stać się marką modową o całkowicie zamkniętym obiegu. 

Marka Monki

Monki to marka, której produkty promuje storytelling. Jest tu wielka moda w konkurencyjnych cenach. Ambicją Monki jest szerzenie życzliwości na świecie i dawanie młodym kobietom siły do działania. Odzież Monki dostępna jest w ponad 120 sklepach typu concept store w 20 krajach. Sklep internetowy monki.com realizuje dostawy do 29 państw Europy, a za pośrednictwem przesyłek międzynarodowych dostarcza swoje artykuły aż do 64 miejsc na świecie. Monki.tmall.com obsługuje rynek chiński oraz sprzedaż hurtową na całym świecie. Monki powstała w 2006 roku i jest samodzielną marką należącą do grupy H&M.