Moda z okazji "Pride Month": coraz więcej marek wspiera LGBT kolekcjami z tęczą

Co roku w czerwcu środowisko LGBT na całym świecie organizuje serię imprez, marszów i zgromadzeń. Wszystko to odbywa się pod hasłem "Pride Month", czyli "Miesiąc Równości". W akcję coraz chętnie angażuje się branża mody. W tym roku kilka znanych marek wypuściło specjalne kolekcje z tęczą.

Moda w służbie równości

Koordynatorką pierwszego w historii marszu równości była amerykańska aktywistka Brenda Howard, o której często mówi się "Mother of Pride". To ona wpadła na pomysł, by oprócz parady zorganizować serię wydarzeń towarzyszących, dając tym samym początek corocznej, szerokiej i wielowymiarowej manifestacji w imię równości. Na tzw. "Pride Month", czyli "Miesiąc Równości" wybrano czerwiec. Nieprzypadkowo. To właśnie w czerwcu 1969 roku miały miejsce demonstracje członków społeczności LGBT przeciwko nalotom policji w lokalu gejowskim Stonewall w Nowym Jorku. Uważa się je za początek ruchu na rzecz równości gejów i lesbijek. Dziś wydarzenia w ramach "Pride Month" odbywają się w różnych zakątkach świata. W akcję angażuje się również branża mody. Wiele marek wypuściło w tym roku specjalne, kapsułowe kolekcje opatrzone symbolem środowiska LGBT, czyli tęczą.

H&M - "Love for all", czyli "Miłość dla wszystkich"

Od 30 maja w wybranych sklepach na całym świecie oraz na stronie internetowej hm.com będzie można kupić ubrania ze specjalnej kolekcji H&M "Love for all". Szwedzka sieciówka kontynuuje poparcie dla równości LGBT. 10% ze sprzedaży kolekcji zostanie przekazane na kampanię ONZ Free & Equal.

Kampania H&M - 'Love for all'Kampania H&M - 'Love for all' Mat. prasowe

Tą kolorową kolekcją chcieliśmy stworzyć określoną atmosferę - żywą, radosną, pełną poparcia dla odmienności. Kolekcja jest zróżnicowana i zachęca do zabawy „mix & match”, co wzmacnia przesłanie H&M o inkluzywności i równości

- mówi Emily Björkeheim, szefowa działu projektowania w H&M. W kolekcji znalazły się propozycje dla kobiet, mężczyzn i osób niebinarnych. Motywem przewodnim jest tęcza, która pojawia się jako niewielki wzór albo pokrywa całe ubranie.

H&M dąży do tego, by być zwierciadłem globalnego społeczeństwa. Przesłanie miłości dla wszystkich w pełni wyraża stanowisko H&M w sprawie równości LGBTQI, walcząc o prawo ludzi do wolnegowyboru tego, kogo chcą. Jesteśmy dumni, że możemy nadal wspierać równość LGBTQI, celebrując miłość i zwiększając świadomość na temat walki o równe prawa, różnorodność i integrację

- mówi Sara Spännar, dyrektor ds. Globalnego marketingu i komunikacji w H&M. Proponowane ubrania utrzymane są w stylu sportowym z nutą retro.

Ubrania z kolekcji H&M - Love for AllUbrania z kolekcji H&M - Love for All Mat. prasowe / Kolaż Avanti24.pl

Ralph Lauren - kolekcja z tęczowym logo

Amerykańska marka Ralph Lauren przygotowała na czerwiec kapsułową kolekcję składającą się z elementów unisex: bluzek, bluz oraz T-shirtów dla dorosłych i dla dzieci. Jest też czapka baseballówka i bawełniana torba. Na wszystkich logo marki - gracz polo barwi się na kolory tęczy. W kampanii wystąpili m.in. pisarka Patti Harrison, fotograf Jacob Bixenman czy tancerz baletowy Harper Watters.

Tęczowa flaga reprezentuje więcej niż cztery dekady równości. Każdy kolor opowiada historię.

- piszą autorzy kampanii na Instagramie, dodając że Ralph Lauren wspiera społeczność LGBT już od 25 lat. W tym roku marka nawiązała współpracę z Fundacją Stonewall. Przekaże jej 100% dochodu ze sprzedaży T-shirtów i 50% dochodu ze sprzedaży pozostałych elementów kolekcji.

Asos - kolorowa współpraca z GLAAD

Brytyjski gigant rynku e-commerce, sklep Asos już po raz trzeci podejmuje współpracę z GLAAD (Gay & Lesbian Alliance Against Defamation), amerykańską organizacją, która walczy z homofobią oraz dyskryminacją ze względu na orientację seksualną. 100% dochodów ze sprzedaży wspólnej kolekcji Asos x GLAAD zostanie przekazanych na konto organizacji. Do kupienia są T-shirty, kurtki, okulary przeciwsłoneczne, neonowe bluzy i akcesoria w wężowy wzór. Aby kolekcja mogła dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców (i nie wykluczać nikogo) rozszerzono standardową rozmiarówkę ubrań. Oprócz klasycznego zasięgu od XS do XXL wprowadzono rozmiary aż do US 22 dla kobiet (Tajemnice metek - jak czytać rozmiary?) i 6XL dla mężczyzn, choć większość ubrań jest unisex. Ceny są przystępne - zaczynają się od 10 dolarów.

Kolekcja Asos x GLAADKolekcja Asos x GLAAD www.asos.com

Kolekcja Asos wspiera ważną inicjatywę, ale też świetnie wygląda! Autorzy nie ograniczyli się jedynie do symbolu flagi. Są tu też modne wzory (wspomniana skóra węża) i kolory na topie, czyli neony, które w tym sezonie rządziły w kolekcjach wielu projektantów. Pojawiają się też slogany np. "Super Gay", "Love is Love". Oprócz modeli z wyraźnymi odniesieniami do społeczności LGBT są tu też zupełnie uniwersalne, a zarazem modne ubrania, które będziesz nosić przez całe lato!

Adidas Ozweego AdiPRENE Pride - sneakersy nie tylko na Paradę Równości

Pierwszego dnia czerwca w sklepach internetowych i wybranych punktach sprzedaży na całym świecie ma pojawić się nowy model sneakersów Adidas - Ozweego AdiPRENE Pride. Będą kosztować około 500 złotych. Buty utrzymane są w takim samym stylu jak poprzednie edycje Ozweego AdiPRENE. Futurystyczna podeszwa została pokryta symboliczną tęczą, która pojawia się również wewnątrz buta. Wkładkę ozdobiono napisem "Love Unites". To nie pierwszy raz, gdy niemiecka marka angażuje się w promocję czerwcowych imprez wspierających walkę o równość LGBT. Już wcześniej wypuszczała okolicznościowe tenisówki m.in. kultowy model Adidas Superstar.

Adidas Ozweego AdiPRENE PrideAdidas Ozweego AdiPRENE Pride Mat. prasowe

Punk i moda. Kto wprowadził niepokorny ubiór na salony?