Nowa funkcja działa na Instagramie od wtorku. Na razie dostępna jest wyłacznie w Stanach Zjednoczonych i testowana przez 20 marek odzieżowych, kosmetycznych oraz znane domy mody.
Tak będzie wyglądała ścieżka zakupowa na Instagramie Instagram
Do tej pory, aby kupić rzecz, która spodobała nam się na Instagramie, klikałyśmy na ikonkę torebki i byłyśmy przenoszone na stronę sklepu, w którym produkt się znajdował. W tym celu sprzedawca bądź sklep umieszczał na zdjęciu link przekierowujący nas poza aplikację. Nowa funkcja ma przekształcić Instagram w pełni funkcjonalną platformę sprzedaży e-commerce oraz ułatwić użytkownikom oraz sklepom zakupy w aplikacji.
Nowa funkcjonalności Instagrama powstała we współpracy z 20 znanymi markami modowymi oraz urodowymi. Na liście znalazły się:
Adidas
Anastasia Beverly Hills
Balmain
Burberry
ColourPop
Dior
H&M
Huda Beauty
KKW
Kylie Cosmetics
MAC Cosmetics
Michael Kors
NARS
Nike
NYX Cosmetics
Oscar de la Renta
Ouai Hair
Outdoor Voices
Prada
Revolve
Uniqlo
Warby Parker
Zara