H&M, Inditex, PUMA oraz inne światowe odzieżowe marki będą walczyć ze zmianami klimatycznymi

43 światowe marki związane z przemysłem odzieżowym podpisały porozumienie, zobowiązując do walki ze zmianami klimatu. Wśród sygnatariuszy karty znaleźli się najwięksi gracze na rynku mody - koncern H&M Group oraz Inditex.

Fashion Industry Charter for Climate Action jest inicjatywą agendy ONZ ds. zmian klimatu. Odnosi się do roli przemysłu odzieżowego w walce ze zmianami klimatycznymi. Inicjatywa, ogłoszona 10 grudnia w Katowicach podczas międzynarodowej konferencji przez brytyjską projektantkę i córkę ex-Beatlesa, Stellę McCartney, integruje działania na rzecz zrównoważonej mody oraz działań zwiększających skalę metod produkcji niskoemisyjnej. 

Wśród zobowiązań wymieniono także preferencje dla logistyki opartej na transporcie niskoemisyjnym, rezygnację z instalowania zasilanych węglem kotłowni najpóźniej do 2025 roku oraz nawiązanie dialogu z konsumentami i zwiększenie ich świadomości dotyczącej znaczenia emisji CO2 w całym procesie produkcji oraz użytkowania produktu. Zerowy poziom emisji netto ma być osiągnięty do 2050 roku. 

Wśród firm sygnatariuszy porozumienia znalazły się marki: adidas, Aquitex, Burberry, Esprit, Guess, Gap, H&M, Hugo Boss, Hakro, Inditex, Kering Group, Levi Strauss & Co, Mammut Sports Group, Mammut Sports Group AG, Mantis World, Maersk, Otto Group, Pidigi S.P.A, PUMA SE, re:newcell, Schoeller Textiles AG, Peak Performance, PVH Corp., Salomon, Skunkfunk, SLN Textil, Stella McCartney, Sympatex Technologies, Target oraz Tropic Knits Group. Nie ma wśród nich na razie żadnej polskiej firmy odzieżowej, ale inicjatywa jest otwarta na nowych sygnatariuszy.

Ta karta ma na celu zjednoczenie przemysłu odzieżowego w ważnej kwestii pracy dla klimatu

- mówi Karl-Johan Persson, prezes grupy H&M.

Nasz przemysł ma globalny zasięg i tylko wspólnie jesteśmy w stanie doprowadzić do zmian, które są pilnie potrzebne.

Inicjatywę wsparły również takie organizacje branżowe jak China National Textile and Apparel Council (CNTAC), China Textile Information Center (CTIC), Global Fashion Agenda (GFA), Outdoor Industry Association (OIA) czy Textile Exchange.

Więcej o:
Copyright © Agora SA