W mediach społecznościowych da się zauważyć prawdziwą manię powrotów do tego co lubiane i dobrze znane. Po szaleństwie związanym z latami 2000., zapoczątkowanym przez Gen Z (w wyniku fascynacji latami swej młodości), przez powrót do łask lat 80. za sprawą pokazu YSL na wiosnę-lato 2022, aż po niekończącą się miłość i ogromny sentyment do lat 90., co obserwujemy już od kilku sezonów. Nic dziwnego, że coraz częściej sięgamy do produktów, które swoim designem wpisują się w daną epokę. Idealnym przykładem stała się firma Guess, która w latach 90. była synonimem luksusu, dobrego stylu i... cudownych kampanii, które na długo wpisywały się w pamięć i której powrót jest szeroko komentowany w branży.
Kampania Guess (lata 90.) fot. Instagram
Guess to marka, którą założył w Kalifornii w 1981 roku Maurice Marciano, i który po dziś dzień pozostaje jej dyrektorem artystycznym. Swój sukces zawdzięcza jeansom błyskawicznie docenionym przez szerszą publiczność. Opięte spodnie typu slim fit w zawrotnej szybkości stały się symbolem kobiecości. Świetnym ruchem marketingowym, który również miał wpływ na popularność marki, okazało się zatrudnianie do kampanii najgorętszych nazwisk danego sezonu na przykład: Claudii Schiffer, Naomi Campbell, czy Adriany Limy. Marce od lat towarzyszy dewiza ,,young, sexy, timeless" (młodość, seksapil, ponadczasowość), co idealnie pasuje do charakteru jej ubrań.
Amerykańska marka przywiązuje niezwykłą wagę do krojów oraz jakości rzeczy, które wypuszcza na rynek. W jej asortymencie możemy znaleźć propozycje w jeansie i dzianinie - szczególnie: opinające i unoszące pupę spodnie, stylowe torebki w najmodniejszym designie, wycięte kostiumy jednoczęściowe, oversize'owe bluzy w stylu lat 90. oraz oczywiście koszulki z logo brandu, które stanowią jego flagowy produkt. Wszystkie rzeczy to modele o seksownych wycięciach oraz opinających fasonach, które mają pomóc współczesnej kobiecie wyeksponować atuty oraz dodać pewności siebie. Minimalizm łączy się tutaj z włoskim szykiem i elegancją, dlatego Guess to mieszanka idealna przywołująca na myśl szalone, ale jakże stylowe lata 90.
Trendy 2022 według marki Guess fot. materiały prasowe