Pierwsze jeansy powstały w 1873, gdy właściciele firmy Levi Strauss & Co wpadli na pomysł stworzenia wytrzymałego, a jednocześnie wygodnego stroju dla robotników. Od tej pory denim na dobre wpisał się w najgorętsze modowe trendy. Najnowsza kolekcja polskiej marki Elementy to świetny przykład na to, że ta tkanina nadal króluje. W linii na jesień 2021 znalazły się nie tylko spodnie w trzech fasonach, ale także dwa modele kurtek. Firma od początku istnienia dba o to, aby produkty z ich asortymentu wykonywane były w Polsce. Kolekcję Denim stworzono z certyfikowanej, częściowo recyklingowanej, bawełnianej przędzy. Brand chcąc być jak najbardziej przejrzystym dla swoich klientów, umieszcza w opisie produktów informacje, jakie czynniki wpływają na ich finalną cenę. Co ciekawe, 1 procent ze sprzedaży każdego z produktów marki zostaje przeznaczony na cele prospołeczne.
Kolekcja DENIM od Elementy Mat. prasowe Elementy / Magda Uherek / Made It. Management
Polskie marki prześcigają się w tworzeniu nowych, zaskakujących kolekcji, które wpisują się w gusta najbardziej wymagających klientek. Wbrew pozorom to właśnie minimalistki zaliczane są do tej najkrytyczniejszej grupy. Osoby, dla których mniej znaczy więcej, zwracają uwagę na detale i wysokiej jakości materiały. SaintBy to jedna z najpopularniejszych rodzimych marek, których ubrania nosi m.in. Katarzyna Cichopek. Brand w swojej kolekcji pre-fall 2021 stworzył bazowe produkty w sam raz na co dzień, ale także do pracy i od święta. W ofercie firmy założonej w 2018 roku przez Annę Baj znalazły się bazowe ubrania takie jak bawełniane koszule i spódnice. Nie zabrakło też sukienek z efektownymi marszczeniami, które stały się znakiem rozpoznawczym brandu. Założycielka firmy przyznała, ze inspiracją do stworzenia tej linii były Włoszki:
Uwielbiam to, jak bawią się modą i noszą niestandardowe połączenia. Są odważne i nonszalanckie, ale pozostają przy tym kobiece oraz zmysłowe
W ofercie SaintBy znajdziemy naturalne tkaniny, a produkcja odbywa się w małych, lokalnych pracowniach.
SaintBy Pre-Fall 21 Mat. prasowe SaintBy / Magda Kozicka
Bombshe to wrocławska marka, która właśnie zaprezentowała klientom linię na sezon jesień-zima 2021. Inspiracją do stworzenia tej kolekcji był minimalistyczny styl Skandynawek.
Szwedki są konsekwentne w swoim stylu ubierania i, podobnie jak nasze klientki, kupują produkty dobrej jakości.
- zdradziły redakcji Katarzyna Heider-Pryjma oraz Anna Nowak-Krzywańska z polskiego brandu. Tym razem do sprzedaży trafiły ubrania bazujące na trzech kolorach: czerni, beżu i bieli. Firma postanowiła stworzyć kapsułową kolekcję, do której można dopasować produkty, które pojawiały się w asortymencie Bombshe w poprzednich sezonach. Tym razem do sprzedaży trafiły nie tylko dopasowane "małe czarne", ale również oversizowe swetry oraz bluzy. Co ciekawe, kolekcja na nadchodzący sezon to niejedyna nowość w asortymencie marki. Bombshe zadebiutowało także z limitowaną minikolekcją premium. Oprócz wełnianych spodni i marynarek w ofercie firmy pojawiły się również płaszcze i trencze. W tym przypadku materiały pochodzą od firm, u których zaopatrują się również światowe domy mody.
Mięsiste, oversizowe swetry to znak rozpoznawczy poznańskiej marki Angell. Tak jest również w przypadku kolekcji na sezon jesień-zima 2021. Oprócz tego brand zaproponował swoim klientkom szeroki wybór sukienek, koszuli i spódnic. W linii dominują ubrania z wiskozy, które z powodzeniem można nosić także podczas innych pór roku. Oprócz tego do sprzedaży trafiły również produkty wykonane z cupro, czyli tkaniny, która w dotyku przypomina jedwab, jednak właściwościami dużo bardziej podobna jest do bawełny. Nowością w ofercie Angell są jeansy o fasonie "mom", które w tym sezonie ponownie królują.
Nowa kolekcja Angell Mat. prasowe Angell / Helena Ludkiewicz
Colors of Change to nowa kolekcja polskiej marki Naoko. Tym razem brand postanowił trochę ubarwić tę szarą i ponurą rzeczywistość. W linii dominują sukienki z intrygującymi wzorami oraz spódnice i bluzy. Na uwagę zasługuje też patchworkowy płaszcz, który może stanowić świetną bazę jesiennych stylizacji. Fanki ciekawych wzorów z pewnością będą nim zachwycone. Oprócz tego Naoko postawiło także na dodatki. Kapelusz w kowbojskim stylu może stanowić stylową alternatywę dla czapki. Do sprzedaży trafiły też supermodne w tym sezonie koszulo-kurtki.
Jesienna kolekcja Naoko Mat. prasowe Naoko
Garnitury damskie nie wychodzą z mody. Panie noszą je nie tylko do pracy, ale również na specjalne okazje, a nawet na co dzień. FUSSEET to nowa polska marka, której flagowym produktami są właśnie zestawy stworzone z marynarek i spodni. Warto zaznaczyć, że odwiedzając stacjonarny sklep brandu, dostępna jest możliwość wykonania indywidualnych poprawek krawieckich i jeszcze lepsze dopasowanie. W ofercie firmy pojawiły się także sukienki, spódnice, koszule i bluzki. Poza tym przedstawiciele FUSSEET zapowiadają, że w asortymencie firmy już za chwilę znajdą się także ręcznie szyte buty.
Nowa kolekcja FUSSÉT Mat. prasowe FUSSÉT / Mateusz Stefanowski/ ArtFactory
Łukasz Jemioł zaprezentował klientom swoja najnowszą kolekcję na sezon jesień-zima 2021. Zaskoczeniem jest kapsułowa linia, której produkty będą cyklicznie pojawiać się w nowych dropach. W tym sezonie do sprzedaży trafiły nie tylko wełniane płaszcze w kratę, ale również supermodne trencze. Nie możemy zapomnieć także o jedwabnych koszulach i bluzkach w charakterystyczny etno wzór Paisley, który przypadnie do gustu miłośniczkom stylu boho. Poza tym w najnowszej kolekcji pojawiły się także ubrania z ponadczasowego jeansu. Warto zaznaczyć, że projektant postanowił odmienić również wnętrze swojego butiku w Warszawie. Oprócz ścian w kolorach ziemi i mebli z naturalnego kamienia, w centralnym punkcie sklepu pojawiło się drzewo. W ten sposób Jemioł chciał podkreślić, że transformacja marki w stronę bliższej naturze dotyczy nie tylko jego projektów, ale również innych sfer ich produkcji i dystrybucji.
Kolekcja i butik Łukasza Jemioła Mat. prasowe Łukasz Jemioł
Lobos to marka, którą w 2018 roku założyło rodzeństwo. Torebki z ich linii od samego początku wyróżnia nie tylko jakość, ale także wyjątkowe wzory tworzone przez topowych artystów. Firma współpracowała m.in. z Eleną Ciupriną oraz Anną Halarewicz. Teraz brand zaprosił do stworzenia kolekcji Ora Studio. Oprócz torebek do sprzedaży trafiła także apaszka.
Mały dodatek, jak torebka czy apaszka, potrafią wyrazić więcej o charakterze danej osoby niż ubranie.
- zdradzili założyciele Lobos, Monika Cisło i Patryk Łobos. Każdy z produktów tworzony jest ręcznie z włoskich skór z międzynarodowym certyfikatem ekologicznym Blue Angel. Kolekcje, które go otrzymują, powstają w sposób umożliwiający ochronę środowiska od początku produkcji, aż po ich późniejszy recykling i utylizację.
Torebki Lobos x Ora Studio / Apaszka Lobos x Ora Studio Mat. prasowe Lobos
Modele, które sławę zyskały w latach 90. dziś wracają do modowych łask i to w wielkim stylu! Torebki w kształcie półksiężyca, a może przypominające francuski rogalik? W ofercie polskiej marki Nobo znajdziesz szeroki wybór modeli w sam raz do jesiennych stylizacji. W tym sezonie kuferki i shopperki zastępujemy produktami w ciekawych kształtach. Torebki torby typu baguette z kolekcji Nobo są wygodne, stylowe, a w dodatku przystępne cenowo. Jesienią warto postawić na produkty w beżu, brązie lub czerni. Jednak w szafie warto mieć także model w mocnym, wyrazistym kolorze, który doda pazura nawet najbardziej stonowanej stylizacji.
Torebki Nobo Mat. prasowe Nobo
Zobacz też: najmodniejsze swetry na jesień 2021!