KTW Fashion Week 2018 - czy Millennialsi przebili Mentorów?

W ostatni weekend 8-11 listopada odbyła się druga edycja KTW Fashion Week, której przyświecało hasło "Millennials vs. Mentors". Oprócz licznych pokazów na gości czekały wykłady i spotkania z ekspertami branży mody. Na wybiegu zobaczyliśmy marki o ugruntowanej pozycji, jak również nowe, dopiero debiutujące brandy o wysokich aspiracjach.

Dziękujemy, że jesteś z nami.

Jeśli lubisz modę, tutaj możesz wypróbować nasz nowy newsletter >>>

KTW Fashion Week 2018 - "Millennials vs Mentors"

 

Choć to dopiero druga edycja KTW Fashion Week, wydarzenie już może pochwalić się mianem jednej z ważniejszych imprez branżowych w Polsce. W tym roku tematem przewodnim był dialog Millennialsów z Mentorami. Te dwa światy spotkały się na wybiegu, gdzie swoje kolekcje prezentowali zarówno debiutanci, jak i znane już brandy. W portfolio KTW Fashion Week znalazło się około 40 marek, wśród nich m.in: 303 Avenue, Bizuu, Bola, Marlu, Lidia Kalita, Just Paul, Diligent, Thecadess, Cybex, Vicher, czy MMC. Temat przewodni poruszany był również na spotkamiach z ekspertami i panelach dyskusyjnych. Niedziela upłynęła na ciekawych wykładach, gdzie prelegentami byli m.in. Joanna Horodyńska (wykład "Moda jako styl życia"), Alberto Campagnolo (o wpływie Milennialsów na współczesną modę), Tiziana Tini (o influencerach - jak ich wybierać), Michał Zaczyński (o wizerunku w mediach). Goście KTW Fashion Week mogli spotkać się również z Nataszą Pavluchenko, która opowiedziała o budowaniu własnej marki.

Nowe marki

Wydarzenie odbyło się w XIX-wiecznej Fabryce Porcelany w Katowicach, odrestaurowanej kilka lat temu przed Fundację Giesche. Grupę Millennialsów na wybiegu reprezentowała m.in. marka Gaberon. To modowy start up z polskim kapitałem, który już wcześniej miał okazję zaprezentować się w Paryżu, Mediolanie i Szanghaju.

Pokazem na KTW Fashion Week Gaberon zadebiutował na polskim rynkuPokazem na KTW Fashion Week Gaberon zadebiutował na polskim rynku Mat. prasowe

Pokazem na KTW Fashion Week marka oficjalnie zadebiutowała na polskim rynku. Dyrektor artystyczny Kamil Sobczyk (absolwent ASP w Łodzi) otwarcie przyznaje, że inspiruje się życiem współczesnego millennialsa. Wśród propozycji projektanta znalazła się na przykład odzież wierzchnia z dołączonymi powerbankami. Ma to być odpowiedź na pęd życia nowego pokolenia oraz chęć tworzenia mody w duchu technologicznych innowacji. Gaberon jest esencją stylu współczesnego “obywatela świata”. Inspiruje się cyfryzacją kultury, sztuką wizualną i op-artem. Widać to w geometrycznych nadrukach, napisach jak z Matrixa i nowoczesnej kolorystyce (szarość zestawiona z niebieskim, czernią i czerwienią). Dzień debiutu Gaberon na KTW Fashion Week zbiegł się z otwarciem pierwszego stacjonarnego butiku marki zlokalizowanego w pasażu handlowym wieżowca Altus w Katowicach. Sylwetki na wybiegu stylizowała doświadczona Karolina Limbach.

Gaberon inspiruje się cyfryzacją kultury, sztuką wizualną i op-artemGaberon inspiruje się cyfryzacją kultury, sztuką wizualną i op-artem Mat. prasowe

Kto jeszcze zmierzył się ze światem millennialsów? W oko wpadły nam projekty duetu Rad, za którym kryją się Juliusz i Maciej, prowadzący swój biznes w Poznaniu. Nazwa marki Rad odnosi się do polskiego pierwiastka i kobiety, która jako jedyna w historii dwukrotnie zdobyła Nagrodę Nobla, czyli Marii Skłodowskiej-Curie. Projektanci kierują swoje ubrania do kobiet, które najbardziej lubią odsłaniać nie dekolt, ale piękny umysł i to nim oczarowują otoczenie. Rad nie boi się eksperymentować z trudnymi materiałami: lateksem i plastikiem, kolorami. Róż zestawiają z czerwienią, indygo z fioletem i szarością. 

RAD to jedna z marek, która zaprezentowała się podczas drugiej edycji KTW Fashion WeekRAD to jedna z marek, która zaprezentowała się podczas drugiej edycji KTW Fashion Week www.instagram.com/rad88official

Odwaga wyróżnia również polską markę Dunst, która debiutowała w zeszłym roku. Prowadzony przez Agatę Królik i Alicję Danowską brand stawia na modę zrównoważoną - nie znajdziemy w kolekcjach materiałów pochodzenia zwierzęcego, za to wiele tu materiałów z recyklingu czy plastiku, które w oczach projektantek mogą być tak samo atrakcyjne. W nowej kolekcji Dunst znajdziemy świetne ortalionowe płaszcze, które projektantki łączą z wypłowiałym denimem. Kolory nawiązują do lat 80.: jest fiolet, limonka i róż. Czuć w nich nostalgiczny klimat dzieciństwa spędzonego w ogródkach działkowych albo na zabawach przed domem.

Polska marka Dunst stawia na śliskie płaszcze i wypłowiały denimPolska marka Dunst stawia na śliskie płaszcze i wypłowiały denim Instagram @ktw_fashionweek / @dunstore

Mentorzy

Do grupy mentorów katowickiego tygodnia mody z pewnością należą Zuzanna Wachowiak i Blanka Jordan z Bizuu, które na wybiegu zaprezentowały jesienne propozycje. W podobnej, barwnej estetyce odnajdują się siostry Inez, Kasia i Anna tworzące markę Vicher. Część ich najnowszej kolekcji widzieliśmy już wcześniej podczas Mercure Fashion Night w Poznaniu. Choć Vicher działa w branży znacznie krócej niż Bizuu, może się pochwalić dużym gronem fanek i wyraźnie zdefiniowanym stylem rozpoznawalnym na pierwszy rzut oka! W gronie mentorów znalazł się również duet MMC stacjonujący w Warszawie. MMC reprezentuje w tym gronie nowoczesny i nonszalancki minimalizm. Minimalistyczny pogląd na modę ma również znany brand Marlu, który cenimy przede wszystkim za eleganckie garnitury w odważnych kolorach i świetnie skrojone płaszcze.

Grupę Mentorów na KTW Fashion Week reprezentowała m.in. marka MarluGrupę Mentorów na KTW Fashion Week reprezentowała m.in. marka Marlu Instagram @ktw_fashionweek

KTW Fashion Week ma szansę stać się oknem na świat zarówno dla debiutujących talentów, jak i polskich marek o ugruntowanej pozycji, które chciałyby podbić zagraniczne rynki. Dzięki showroomowi [Waw]Fashion, który jest agentem m.in. marek Gaberon i Bizuu za granicą, w Katowicach zapowiedzieli się przedstawiciele międzynarodowej agencji sprzedaży z Mediolanu. Agnieszka Przybylska, współwłaścicielka agencji powiedziała, że to najlepsza okazja do zainteresowania zagranicznych gości polskim rynkiem mody, który rozwija się coraz prężniej. Agencja mocno stawia na wspomniany wcześniej Gaberon. "To wielka szansa, by pokazać kreatywność i wysoką jakość wykonania projektów - to dwie mocne cechy marki" - skomentowała Przybylska.

 
autor
Wybór redakcji. Katarzyna Żechowicz - redaktor
Trendy na jesień-zimę 2018/2019

Trendy na jesień-zimę 2018/2019

Tegoroczna jesień zapowiada się niezwykle ciekawie! Torebki wreszcie przestają być nudne, a spódnice mienią się wszystkimi barwami! Do mody wraca ulubiony płaszcz Catherine Deneuve, czyli ze skóry. Pogoda sprzyja sneakersom - wybrałam najlepsze modele, za które nie zapłacisz fortuny.

Byliśmy na pokazie Łukasza Jemioła na sezon jesień-zima 2018/2019

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.