Modelka w hijabie twarzą kampanii L'Oreal Paris

L'Oreal Paris jako pierwsza marka kosmetyków do pielęgnacji włosów zatrudniła do współpracy modelkę noszacą hijab. Udział Ameny Khan, muzułmańskiej influencerki, w kampanii L'Oreal to milowy krok w postrzeganiu roli kobiet w muzułmańskim społeczeństwie.

Zatrudnienie muzułmanki noszącej hijab jako twarzy marki produkującej kosmetyki do włosów to dość nieoczywisty wybór. Jak kobieta, która ukrywa włosy pod chustą może reklamować działanie produktu do ich pielęgnacji? Tu należy zastanowić się nad innym aspektem - dlaczego przyjęło się sądzić, że kobiety zakrywające na co dzień swoje włosy nie dbają o nie tak jak te, które pokazują swoje fryzury? W nowej kampanii L'Oreal Paris Elvive World of Care chodzi o przekazanie ważnego komunikatu. Kobiecość może wyrażać się w różny sposób, również poprzez dbanie o siebie. To, że nie pokazujemy włosów publicznie, nie oznacza, że nie chcemy by wyglądały pięknie, gdy oglądają je nasi bliscy czy my same w odbiciu lustra.

 

Amena Khan biorąc udział w kampanii rozpoznawalnej marki, jaką niewątpliwie jest L'Oreal, udowadnia, że pewność siebie wynikająca z dbania o swój wygląd to ważny aspekt życia kobiet - niezależnie od tego w jakim społeczeństwie żyją. Jak mówi sama Khan, dbanie o siebie dodaje jej energii, a jej udział w kampanii utwierdza ją w przekonaniu, że w mediach jest miejsce dla kobiet o różnym kolorze skóry, pochodzących z różnych regionów świata i wyznających różne wartości. Wszystkie opiniotwórcze tytuły ze świata mody i urody z pewnością zgadzają się z jej wypowiedzią, informując czytelników i czytelniczki o przełomowej, nawet jak na dzisiejsze czasy, akcji. 

 
Więcej o:
Copyright © Agora SA