Od kliknięcia do zakupu - ile czasu poświęcamy na zakupy online?

Czy zastanawiałyście się, jak długo zajmuje nam podjęcie decyzji o zakupie online pary dżinsów lub sukienki? Sprawdźcie, co odkryli badający z ShopAlike.pl i jak wypadają Polacy na tle innych krajów!

Online zdecydowanie najszybciej kupujemy okulary - dotyczy to wszystkich badanych krajów. Inne akcesoria kupujemy po dłuższym zastanowieniu. O ile nad zakupem okularów zastanawiamy się około 26 minut, to zegarki kupujemy po mniej więcej 48 minutach od pierwszego zapoznania się z produktem. Zdecydowanie dłużej zajmuje nam jednak kupno torebki (3 godziny) czy kolczyków (aż 15 godzin!).

Od kliknięcia do zakupu: okularyOd kliknięcia do zakupu: okulary fot. ShopAlike.pl fot. ShopAlike.pl

Nie jest zaskoczeniem, że spośród ubrań najszybciej decydujemy się na zakup T-shirtu, jednak kupno koszuli czy jeansów jest już dużo bardziej przemyślanym wydatkiem. Naszym zdaniem dzieje się tak, ponieważ są to produkty często droższe niż koszulka oraz zależy nam na tym, by były lepiej dopasowane.

Od kliknięcia do zakupu: t shirtOd kliknięcia do zakupu: t shirt fot. ShopAlike.pl fot. ShopAlike.pl

Najdłużej jednak zastanawiamy się nad kupnem sukienki - zajmuje nam to około 6,5 godziny, czyli o 1,5 godziny więcej niż zakup kurtki!

Od kliknięcia do zakupuOd kliknięcia do zakupu fot. ShopAlike.pl fot. ShopAlike.pl

Z badania wynika także, że stosunkowo szybko decydujemy się na buty sportowe, sneakersy oraz botki. Jeżeli jednak szukamy idealnych szpilek, zajmuje nam to około 8 razy dłużej, bo aż 16 godzin!

Od kliknięcia do zakupu: butyOd kliknięcia do zakupu: buty fot. ShoAlike.pl fot. ShoAlike.pl

Na podstawie analizy zachowania kupujących z całej Europy, badający z ShopAlike.pl odkryli kilka interesujących faktów. Wygląda na to, że w porównaniu np. do Włochów, często kupujemy w o wiele bardziej przemyślany sposób. Jak wypadamy na tle innych krajów? Pełny raport znajdziecie na samym dole strony.

RaportRaport fot. ShopAlike.pl fot. ShopAlike.pl

Źródło: ShopAlike.pl

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.