Tak wygląda najlepsza fotografia modowa 2016, której autorem jest... Polak!

Jacek Kołodziejski otrzymał właśnie kolejną nagrodę za projekt fotograficzny wykonany dla biżuteryjnej marki TAKK. Polak zajął pierwsze miejsce w kategorii "Fashion" w konkursie International Photographer of the Year. To nie pierwsze wyróżnienie, które otrzymuje za swoje zdjęcia. Wcześniej w tej samej kategorii nagrodziło go jury prestiżowego PDN.

Jacek Kołodziejski TAKK - kampaniaJacek Kołodziejski TAKK - kampania Źródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski Źródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski / Kolaż Avanti24

Prace Jacka Kołodziejskiego są najlepszym przykładem tego, że da się połączyć sztukę z celami komercyjnymi. Kampania, którą fotograf zrealizował dla marki TAKK gwarantuje unikatowe doznania artystyczne, ale jednocześnie reklamuje produkt sprzedażowy. "Moje projekty często fetyszyzują czy to cechy wyglądu, czy zachowania" - pisze o sobie fotograf. I faktycznie - zwycięskie zdjęcia Kołodziejskiego w niesamowity sposób skupiają uwagę na ciele kobiety, uwikłanym w futurystyczny, prawie kosmiczny klimat. Kampania nosi nazwę Aphelium, co w języku astronomów oznacza punkt na orbicie planety krążącej wokół Słońca, w którym znajduje się ona najdalej od naszej gwiazdy.

Jacek Kołodziejski - kampania TAKKJacek Kołodziejski - kampania TAKK Źródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski / Kolaż Avanti24 Źródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski / Kolaż Avanti24

Jacek Kołodziejski, oprócz zdjęć, robi również filmy i instalacje artystyczne. Jest autorem plakatu, który jeszcze niedawno reklamował film "Miasto 44". Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Poznaniu na Wydziale Komunikacji Multimedialnej, studiował również Film i Fotografię w Wyższej Szkole Projektowania w Łodzi. W swojej karierze stworzył liczne okładki magazynów i sesje zdjęciowe. W umiejętny sposób przemieszcza się między sferami sztuki i komercji. Z jednej strony jego prace prezentowane są na najlepszych festiwalach fotograficznych, z drugiej osiąga sukcesy jako autor zdjęć dla marek modowych. "Jest to droga bardzo egocentryczna. Skupiona przede wszystkim na tym, kim jestem oraz na tym, co lubię. Nie ma tutaj kompromisów." - pisze o sobie Kołodziejski.

Jacek Kołodziejski - kampania TAKKJacek Kołodziejski - kampania TAKK Źródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski / Kolaż Avanti24 Źródło: iphotographeroftheyear.com Autor: Jacek Kołodziejski / Kolaż Avanti24

Brak kompromisów, wykonywanie pracy z pasją i pokazywanie, że nawet typowo komercyjny projekt może bazować na wysokiej klasy sztuce, wspólnie złożyły się na nagrody, dzięki którym dziś o Kołodziejskim mówią wszyscy. Fotografie najpierw zostały docenione w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów na świecie PDN (w jury zasiada 31 ekspertów, krytyków i fotografów), a następnie zagwarantowały wygraną w International Photographer of the Year. Co ciekawe, w tym drugim konkursie, zaraz za Kołodziejskim, na podium stanęła inna Polka, Marzena Kolarz. Gratulujemy obojgu i życzymy dalszych sukcesów!

Więcej inspirujących ubrań i dodatków znajdziesz w sklepie Avanti

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.