Biznes w sieci: obsługuj swój sklep na 5!

No i stało się! Dobijamy do portu i zrzucamy kotwicę, dzieląc się z Wami ostatnim odcinkiem poradnika sprzedaży w internecie! Dzisiaj opowiemy Wam o obsłudze klienta, korzystając z cennych rad międzynarodowego portalu z produktami handmade i design - DaWanda. W tej chwili tylko na polskiej DaWandzie znajduje się ponad 2,7 tysiąca butików z produktami z niezależnych polskich pracowni autorskich.

Akcja, reakcja!

Jednym z kluczowych elementów obsługi klienta jest szybka reakcja na jego potrzeby. Starajcie się wyrobić w sobie nawyk systematycznych odpowiedzi na pytania osób, które są zainteresowane Waszym produktem. Akcja, reakcja! Takim działaniem potwierdzicie swoją wiarygodność i wzbudzicie większe zaufanie kogoś, kto zastanawia się, czy nacisnąć magiczny przycisk "Kupuję".

Jakie pytania mogą się pojawiać? 

Pytania klientów często wynikają z ich niepewności odnośnie rozmiaru lub terminu realizacji, dlatego starajcie się możliwie szybko odpowiadać na ich pytania. Klientom też często zależy na możliwości dostosowania produktów do ich potrzeb, więc nie zdziwcie się, kiedy klientka pyta się o rozmiar spódnicy, albo chce ją trochę skrócić. To czy wyjdziecie jej na przeciw i postaracie się dostosować do jej oczekiwać może znacząco wpłynąć na jej decyzję o zakupie.

Fot. shutterstock.comFot. shutterstock.com Fot. shutterstock.com Fot. shutterstock.com

Jeśli obawiacie się, że potencjalni klienci zasypią Was pytaniami, możecie tego uniknąć poprzez przygotowanie wyczerpujących opisów zawierających rozmiar, wykorzystane materiały i metodę produkcji rzeczy, które prezentujecie w swoim butiku. Jeśli otrzymujecie wiele pytań podobnej treści, możecie również przygotować FAQ (Często zadawane pytania) swojego sklepu z odpowiedziami na nie.

Klienci są różni Jeśli zdarzy się tak, że traficie na wyjątkowo wybrednego klienta, zawsze pamiętajcie o tym, by nie dać się sprowokować i trzymać nerwy na wodzy. W wielu wypadkach, proste rozwiązania pojawią się, jeśli tylko będziecie słuchać siebie nawzajem i próbować zrozumieć drugą stronę .

Podsumowując: dobry kontakt z kupującym to pewność jego zadowolenia, zaś nagrodą za nią będą przychylne komentarze i kolejne sprzedane produkty.

Wysyłka i płatności

Po otrzymaniu płatności wysyłajcie zamówiony produkt w okresie zadeklarowanym w trakcie wystawiania przedmiotu. Jeśli zdarzy się coś, co opóźni wysyłkę, koniecznie powiadomcie o tym klienta i wytłumaczcie na spokojnie sytuację.

Kolejna ważna rzecz - upewnijcie się, że Wasz produkt nie ulegnie zniszczeniu w trakcie wysyłki i klient otrzyma go w dobrym stanie.

Jeśli chcecie, by klienci pamiętali o Waszym butiku i często do niego wracali, możecie zastosować jeden z poniższych pomysłów.

- Do wysyłanej paczki dołączcie ulotkę lub wizytówkę , z logo Waszej marki, nazwą użytkownika lub butiku. Jeśli dołączycie więcej sztuk, jedną z nich kupujący zachowa dla siebie, a resztą będzie mógł podzielić się ze swoimi znajomymi! A jak wiadomo siła rekomendacji może zdziałać cuda!

- Z dbałością opakujcie zamówienie! Stan w jakim klient otrzymuje zakupiony przedmiot w niezwykły sposób wpływa na opinię, jaką będzie on miał na temat Waszej marki. Estetyczne opakowanie pozostawi również wrażenie, że Wasz produkt jest więcej wart.

pl.dawanda.compl.dawanda.com pl.dawanda.com Fot. pl.dawanda.com

- Dorzućcie coś extra ! Może to być mały gadżet z Waszej kolekcji, albo także ręcznie napisana wiadomość dedykowana konkretnej klientce. Kilka pomysłów znajdziecie w naszym Fanshopie, np. kartki pocztowe zawierające adres Waszego sklepu internetowego.

Czy jest Pani zadowolona z zakupów?

Nie bójcie się pytać ! Obsługa klienta wcale nie kończy się wraz z wysyłką paczki do klienta. Warto pytać kupujących o ich spostrzeżenia po otrzymaniu Waszego produktu. Nie zawsze narażacie się na krytykę, a jeśli pojawią się jakieś uwagi, potraktujcie je jako konstruktywną informację zwrotną, podziękujcie klientom za czujność i cenne wskazówki zapewniając, że postaracie się je wcielić w życie.

Akcja, reakcja!

Jednym z kluczowych elementów obsługi klienta jest szybka reakcja na jego potrzeby. Starajcie się wyrobić w sobie nawyk systematycznych odpowiedzi na pytania osób, które są zainteresowane Waszym produktem. Akcja, reakcja! Takim działaniem potwierdzicie swoją wiarygodność i wzbudzicie większe zaufanie kogoś, kto zastanawia się, czy nacisnąć magiczny przycisk "Kupuję".

Jakie pytania mogą się pojawiać?

Pytania klientów często wynikają z ich niepewności odnośnie rozmiaru lub terminu realizacji, dlatego starajcie się możliwie szybko odpowiadać na ich pytania. Klientom też często zależy na możliwości dostosowania produktów do ich potrzeb, więc nie zdziwcie się, kiedy klientka pyta się o rozmiar spódnicy, albo chce ją trochę skrócić. To czy wyjdziecie jej na przeciw i postaracie się dostosować do jej oczekiwać może znacząco wpłynąć na jej decyzję o zakupie.

Jeśli obawiacie się, że potencjalni klienci zasypią Was pytaniami, możecie tego uniknąć poprzez przygotowanie wyczerpujących opisów zawierających rozmiar, wykorzystane materiały i metodę produkcji rzeczy, które prezentujecie w swoim butiku. Jeśli otrzymujecie wiele pytań podobnej treści, możecie również przygotować FAQ (Często zadawane pytania) swojego sklepu z odpowiedziami na nie.

Klienci są różni Jeśli zdarzy się tak, że traficie na wyjątkowo wybrednego klienta, zawsze pamiętajcie o tym, by nie dać się sprowokować i trzymać nerwy na wodzy. W wielu wypadkach, proste rozwiązania pojawią się, jeśli tylko będziecie słuchać siebie nawzajem i próbować zrozumieć drugą stronę.

Podsumowując: dobry kontakt z kupującym to pewność jego zadowolenia, zaś nagrodą za nią będą przychylne komentarze i kolejne sprzedane produkty.

Wysyłka i płatności

Po otrzymaniu płatności wysyłajcie zamówiony produkt w okresie zadeklarowanym w trakcie wystawiania przedmiotu. Jeśli zdarzy się coś, co opóźni wysyłkę, koniecznie powiadomcie o tym klienta i wytłumaczcie na spokojnie sytuację.

Kolejna ważna rzecz - upewnijcie się, że Wasz produkt nie ulegnie zniszczeniu w trakcie wysyłki i klient otrzyma go w dobrym stanie.

Jeśli chcecie, by klienci pamiętali o Waszym butiku i często do niego wracali, możecie zastosować jeden z poniższych pomysłów.

. Do wysyłanej paczki dołączcie ulotkę lub wizytówkę, z logo Waszej marki, nazwą użytkownika lub butiku. Jeśli dołączycie więcej sztuk, jedną z nich kupujący zachowa dla siebie, a resztą będzie mógł podzielić się ze swoimi znajomymi! A jak wiadomo siła rekomendacji może zdziałać cuda!

. Z dbałością opakujcie zamówienie! Stan w jakim klient otrzymuje zakupiony przedmiot w niezwykły sposób wpływa na opinię, jaką będzie on miał na temat Waszej marki. Estetyczne opakowanie pozostawi również wrażenie, że Wasz produkt jest więcej wart.

. Dorzućcie coś extra! Może to być mały gadżet z Waszej kolekcji, albo także ręcznie napisana wiadomość dedykowana konkretnej klientce. Kilka pomysłów znajdziecie w naszym Fanshopie, np. kartki pocztowe zawierające adres Waszego sklepu internetowego.

Czy jest Pani zadowolona z zakupów?

Nie bójcie się pytać! Obsługa klienta wcale nie kończy się wraz z wysyłką paczki do klienta. Warto pytać kupujących o ich spostrzeżenia po otrzymaniu Waszego produktu. Nie zawsze narażacie się na krytykę, a jeśli pojawią się jakieś uwagi, potraktujcie je jako konstruktywną informację zwrotną, podziękujcie klientom za czujność i cenne wskazówki zapewniając, że postaracie się je wcielić w życie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA