Inditex znów pokazał światu, kto rządzi wśród liderów branży. Flagowy sklep największej marki należącej do koncernu po prostu musiał być czymś wyjątkowym i nie zawiódł ani dziennikarzy, ani klientów. Nowa Zara mieści się w wyremontowanym za bajońskie sumy Palazzo Bocconi (pałac wzniesiony ponad 120 lat temu) mieszczącym się przy luksusowej Via del Corso w Rzymie . Przestrzeń sklepu liczy sobie około 5000 metrów kw. i ma 4 kondygnacje . Całość została zaprojektowana przez renomowane studio Duccio Grassi zajmujące się architekturą, dizajnem, visual merchandisingiem a także tworzeniem pięknych i niespotykanych akcesoriów związanych z szeroko pojętą garderobą.
Zara przy Via del Corso jest przestrzenna, pełna przepięknie zaaranżowanego światła i uatrakcyjniona przez iluzje optyczne wywołane między innymi przez układ historycznych, zachowanych kolumn, zwężających się łuków atrium i eliptycznych luster na suficie. Design to jednak nie wszystko w przypadku nowego sklepu grupy Inditex. Rzymska Zara jest bowiem elementem i jednym z głównych punktów długofalowej strategii marki, która ma za zadanie trafić do pokolenia 2020 - bardzo ważnego targetu koncernu, ceniącego ekologię, odnawialne źródła energii i troskę odzieżowych gigantów o kondycję naszej planety. Kosmicznie, ale interesująco wyglądają też nowoczesne technologie zastosowane w odnowionym Palazzo Bocconi : automatyczny monitoring, wykrywający ruch i kontrolujący oświetlenie, system cyrkulacji powietrza służący zmniejszaniu emisji CO2, a także sprzęt oszczędzający do 80% standardowego zużycia wody. Pod pełną kontrolą jest tu też jakość drewna użytego w wystroju wnętrz i papierowe torby dla klientów - wszystko zostało opatrzone certyfikatami FSC i PEFC .
Przyznacie, że flagowy sklep Zara przy Via del Corso to nowa jakość w światowym shoppingu. Oficjalnie wpisujemy ją na listę "must-see" podczas kolejnych rzymskich wakacji.
googlemaps.com
googlemaps.com
Marta Anna Kowalska
Więcej: