Taką decyzję podjął nowy burmistrz Londynu Sadiq Khan przypominając zamieszanie jakie w zeszłym roku wywołała kampania shake’ów proteinowych Protein World, gdzie na plakacie seksowna modelka pojawiła się obok sloganu „ Czy twoje ciało jest gotowe na plaże?”.
Jako ojciec dwóch nastoletnich córek jestem wyjątkowo zmartwiony tego rodzaju reklamami, które poniżają ludzi, a zwłaszcza kobiety, i sprawia, że wstydzą się swojego ciała. Najwyższa pora, żeby to się skończyło. Nikt nie powinien czuć presji wpasowania się w nierealistyczne kanony piękna w czasie podróżowania metrem albo autobusem i chce wysłać branży reklamowej jasny przekaz na ten temat - powiedział burmistrz
Khan zalecił też powołanie specjalnej komisji, która ma sprawdzić czy reklamy niezgodne z nową polityką nie pojawiają się w środkach publicznego transportu. Co roku w londyńskich autobusach i metrze umieszczanych jest 12 tys. reklam.