Kolejne miejsce w Warszawie pod szyldem skandynawskiej sieciówki wywołało burzę medialną. Nowoczesny, trzykondygnacyjny (niestety bez ruchomych schodów, za to z windą) sklep H&M, jest jednym z największych punktów handlowych przy Nowym Świecie od czasów wojny. Otwarcie, które miało miejsce w listopadzie, przyciągnęło dziennikarzy, celebrytów i gwiazdy, które na potrzeby promocji wydarzenia wystylizowały manekiny, chętnie sięgając po mającą niedawno premierę kolekcję Lanvin for H&M.
Temu otwarciu towarzyszył prawdziwy szał zakupów. New Look wprawdzie miał już swój sklep we Wrocławiu, ale na tę markę wyjątkowo długo czekały mieszkanki Warszawy. Pierwszy w stolicy New Look zajął 800 metrów kwadratowych powierzchni pierwszego piętra centrum handlowego Złote Tarasy. Groszki patronowały temu wydarzeniu i śledziły wszystko, co działo się w związku z "newlookową" euforią.
Oto i udana shoppingowa premiera 2010 roku. 120 metrów kw. nowo poznańskiego sklepu Levi's sklepu przypomina przestrzeń concept store'u, między innymi dlatego, że silnie nawiązuje do tradycyjnego klimatu marki. Butik znajduje się na pierwszym piętrze w zabytkowej części Starego Browaru, nad którą pieczę sprawuje konserwator zabytków. Takie otoczenie idealnie wpisuje się w klimat nowej koncepcji sklepowej marki Levi's. Oryginalna podłoga oraz ściany uzupełnione vintage'owymi elementami podkreślają autentyczność oraz swoisty charakter całości. Surowe ściany z cegły z początków istnienia Starego Browaru, minimalistyczne systemy szafowe i specjalnie systemy wieszakowe zostały zaprojektowane tak, aby efektywnie prezentować kolekcje Levi's.
Od ponad 15 lat czółenka, sandały i kozaki marki Dune podbijają serca wielu kobiet na świecie. Wśród nich są też znane i lubiane brytyjskie artystki, m.in.: Cheryl Cole i Sarah Harding z Girls Aloud's, Leona Lewis czy popularna prezenterka radiowo-telewizyjna Zoa Ball. Pierwszy butik otwarto na Kings Road w Londynie w 1993 roku, ale obecnie cała sieć liczy ponad 40 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, oferujących oprócz butów także torby oraz akcesoria. Dune jest też obecna na Bliskim Wschodzie oraz w Moskwie. Od czerwca kolekcje z metką Dune kuszą także Polki. Pierwszy polski salon marki zajął przestrzeń ponad 100 metrów kwadratowych pierwszego piętra Starego Browaru w Poznaniu.
Z Poznania wracamy do Warszawy - na pierwszym piętrze Galerii Mokotów w grudniu otwarto nowy concept store marki Adidas. Znajdziemy tam elementy sportowej i streetowej oferty Adidasa i rzeczy z nowej kolekcji zaprojektowanej specjalnie dla piłkarskiego klubu Legia Warszawa. Na otwarciu w charakterze gości pojawili się piłkarze Legii - adidas zaprojektował bowiem specjalną kolekcję dla tej drużyny. Nazwiska sportowców ściągnęły do salonu tłumy fanów.
Najpierw przy Chmielnej 11, następnie w Galerii Mokotów. Portugalska marka na dobre przyjęła się w stolicy. Oferta biżuterii i dodatków zmienia się tu dynamicznie, a ceny są przystępne. Otwarciom towarzyszyła patronka marki - Joanna Horodyńska
Wielkie otwarcia 2010 dotyczyły też rynku kosmetycznego: w warszawskiej Arkadii (poziom 0) powstało miejsce będące jednocześnie perfumerią, sklepem ze sztucznym jeziorem, stanowiskami spa i Szkołą Makijażu. Cała inwestycja podpięta była pod szyld marki Douglas.
W nowym punkcie znalazło się ponad 100 000 sztuk luksusowych i popularnych kosmetyków, największy asortyment zapachów: 120 uznanych marek świata, 50 kilogramów szminek, 5000 litrów perfum. Douglas House of Beauty to największa perfumeria w Polsce - liczy blisko 1200 m kw. powierzchni.
Lokalizacja ta sama - nowe otwarcie. Odmieniony i największy w Polsce Marks & Spencer (zajął przestrzeń ponad 3000 m kw. na 3 kondygnacjach) stał się bardziej nowoczesny i poszerzył ofertę. Koncepcja i oferta salonu miał w zamyśle oddawać klimat największych sklepów marki w Londynie, Dubaju czy Pradze. Nie zabrakło tu działu z modą dla kobiet, zarówno miłośniczek klasyki, jak i indywidualistek - wielbicielek linii Limited Collection, sekcji bielizny z usługą profesjonalnego brafittingu, ubrań i obuwia dla mężczyzn oraz działu z kolekcją dziecięcą i zabawkami. Na szczególną uwagę warszawiaków zasłużyły też długo oczekiwane delikatesy spożywcze z pierwszą w Polsce piekarnią, dział home i gift shop.
Butik holenderskiej marki słynącej z ciekawego dizajnu w segmencie denimu zajął 160 metrów kwadratowych stołecznego centrum handlowego. Jego klienci i klientki póki co mogą tu nabyć propozycje z kolekcji jesień-zima 2010/2011 oraz z linii sygnowanej nazwiskiem znanej aktorki Liv Tyler. Salon G-Star Raw mieści się na pierwszym piętrze Galerii Mokotów, a jego wystrój przybliża klientom główne wartości marki, czyli prostotę w projektowaniu oraz surową, ekologiczną autentyczność.
Jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń shoppingowych w stolicy - po Poznaniu, Czeladzi i Wrocławiu popularna międzynarodowa sieć we wrześniu wkroczyła do Warszawy: do CH Blue City, a wcześniej do budynku DH Wars i Sawa. To tu jako pierwszy w Polsce został zainaugurowany również nowy dział GOLD LABEL z ubraniami najlepszych światowych domów mody. TK Maxx to kompleksowa oferta dostępna na co dzień w cenach do 60% taniej, a sklep przy ulicy Marszałkowskiej jest sklepem flagowym i zajmuje powierzchnię 1860 metrów kwadratowych.
Pod samiuśkimi Tatrami i na popularnych Krupówkach. Zimowy kurort stał się kolejnym punktem strategicznym w rozwoju marki w Polsce. Z biznesowego punktu widzenia była to świetna i długo oczekiwana decyzja.
Czas na koncern Inditex. Firma zdecydowała się nagiąć dotychczasową zasadę inwestowania tylko w największych miastach i otworzyła sklepy swoich dwóch marek w oddalonym o 100 km od Warszawy Płocku. W galerii Mazovia w planach komercjalizacji przestrzeni pojawiły się więc Zara i Stradivarius, które w dawnym wojewódzkim i bogatym mieście znalazły wielu klientów.
2010 rok był dla Zary także innym przełomem. Uruchomiono nareszcie sprzedaż on-line, która niestety nie objęła jeszcze Polski. Jest więc na co czekać.
Na koniec - trochę luksusu. Oprócz otwarcia butiku Caroliny Herrery (ul. Mysia w Warszawie), warto podsumowując 2010 rok, wspomnieć o salonie Red Valentino w warszawskim Klifie. Ekskluzywne salony marki należącej do Valentino Fashion Group istnieją we Włoszech i Wielkiej Brytanii, Polska dołączyła do nich jako trzecie państwo. Butik mieści się na parterze (godziny otwarcia: poniedziałek - sobota 9.00 - 21.00, niedziela 10.00 - 20.00).