Ranking internetowych sklepów odzieżowych: 5 sklepów najlepiej ocenionych przez internautów w 2014 roku

Opineo.pl największy w Polsce serwis gromadzący opinie konsumentów na temat sklepów internetowych, opublikował ranking najlepiej ocenionych sklepów online. Oceniane były te sklepy internetowe, których asortymentem jest odzież, obuwie, oraz dodatki. Kto znalazł się wśród pierwszej piątki i na co klienci najczęściej narzekają? Zobaczcie!
Ranking sklepów online Ranking sklepów online Ranking sklepów internetowych: co oceniali klienci

Za co lubimy sklepy internetowe

"Cechy, za które konsumenci chwalą e-sklepy z branży modowej, to przede wszystkim: duża różnorodność towaru, limitowane edycje, konkurencyjne ceny i atrakcyjne programy lojalnościowe - analizuje wyniki rankingu Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.pl.  Do grzechów głównych internetowych sklepów odzieżowych z kolei zaliczają się: odmowa uznania reklamacji, problemy z odzyskaniem pieniędzy w przypadku zwrotu towaru i sprzedawanie fatalnej jakości produktów w mocno zawyżonych cenach.

Branżowy Ranking Internetowych Sklepów Odzieżowych opiera się na potransakcyjnych opiniach konsumenckich, czyli takich, które zostały wystawione przez klientów sklepów internetowych po dokonanych zakupach. Okazuje się, że w przypadku kategorii "odzież, obuwie, torebki" konsumenci najlepiej oceniają e-sklepy specjalizujące się w wąskim asortymencie modowym (oferujące ekskluzywną odzież skórzaną, trendy streetwearowe czy marki związane z modą kontrkulturową), a także e-salony z obuwiem czy bielizną.

Sklepy jakich marek znalazły się w pierwszej piątce rankingu?


Sklepy online - ranking Sklepy online - ranking Najlepiej ocenione sklepy internetowe

Najlepiej ocenione sklepy internetowe

Pierwszą piątkę najlepiej ocenianych i polecanych internetowych sklepów odzieżowych zamykają: Sklep.wittchen.com, Eobuwie.pl, Butyjana.pl, Unhuman.pl i Rockmetalshop.pl. To właśnie w nich klienci najwyżej cenią szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta i jakość zapakowania przesyłki.

Co ciekawe, do rankingu zakwalifikowało się też sporo rodzimych marek polskich producentów, którzy oferują w Internecie swój własny, niepowtarzalny asortyment, jak m.in.: Recman, Gorteks, 4F, LoveIt czy EF Eidos Fashion. Udowadniają oni, że klasą, wykonaniem i jakością można konkurować z metką "Made in China", a nawet z gigantami rynku.

Woman Shopping Online Woman Shopping Online Photographer: Andrey Popov / apops - Fotolia

Zwrot towaru ze sklepu internetowego

Odzież jest najczęściej zwracanym produktem podczas zakupów internetowych w Polsce. Ponad 28% zamówień wraca do sprzedawcy - wynika z analizy portalu Kodyrabatowe.pl. Najwięcej też skarg konsumenckich dotyczących obuwia czy odzieży trafia do UOKiK-u. W ubiegłym roku rzecznicy konsumentów udzielili aż 77 tys. porad związanych ze skargami na tego typu towary. Skargi dotyczyły zwykle reklamacji.

Konsumenci narzekali, że sprzedawcy nie respektują zwrotów lub nierzetelnie wywiązują się z obowiązku usuwania wad. Potwierdzają to opinie w serwisie Opineo.pl.

Przyczyną zwrotu towaru w internetowym sklepie z odzieżą lub obuwiem jest najczęściej złe dopasowanie rozmiaru przez klienta. Dlatego ogromną rolę odgrywa sposób dokładnego zaprezentowania i opisania produktu na stronie internetowej sklepu. Na wagę złota są wszelkie rzetelne opisy (dotyczące zarówno rozmiarów, jak i fasonów) oraz dobrej jakości zdjęcia, które można dodatkowo powiększyć.

Zdaniem Pauliny Szymańskiej z RedCart.pl - Coraz popularniejsze staje się prezentowanie produktów za pomocą filmów video. Pomagają one klientom lepiej poznać wybrany produkt i są ciekawsze niż tradycyjne opisy. Zwroty to prawdziwy test uczciwości i rzetelności dla sklepu internetowego. Bywa, że niektórzy sprzedawcy nagminnie łamią prawa konsumentów, nie uznając zwrotów. Tymczasem - podkreśla Natalie Palacz z IAI S.A. - ważne jest, by sprzedawcy z branży fashion zrozumieli, że zwroty nie są dla nich stratą, a długoterminową inwestycją, która buduje zaufanie i lojalność klientów. Nie każdy konsument wie, że ma prawo do 14-dniowego zwrotu zakupionego towaru. Każdy klient powinien otrzymać o tym jasną informację. To w efekcie przełoży się na większe zaufanie i zmotywuje go do zakupów.

Oceniamy sklepy internetowe Oceniamy sklepy internetowe Ranking sklepów online

Co klienci zmieniliby w obsłudze sklepów internetowych

Polacy lubią zakupy w internetowych sklepach z odzieżą i obuwiem, choć wiele kwestii by tam jeszcze udoskonalili. W swoich opiniach doradzają sklepom, co powinny zrobić, by zakupy były jeszcze bardziej intuicyjne, przyjemne i satysfakcjonujące, np.:

Do szczęścia brakuje tylko wysyłki produktów do Paczkomatów. Mam nadzieję, że szybko pojawi się ta forma wysyłki. Kurier jest stanowczo za drogi. (lobo45, czerwiec 2014)

* Bardzo brakuje opisu produktów - np. kurtka jesienna/zimowa, czy ocieplona, nieprzemakalna itp. (m.p., październik 2014)

* Szybka obsługa, ceny sukienek niższe niż w innych sklepach internetowych. Wprowadziłabym jedną poprawkę na stronie - możliwość maksymalnego powiększenia zdjęcia, wówczas można by się uważniej przyjrzeć produktom. Obsługa i szybkość realizacji zamówienia - bez zarzutu. (Iwona, maj 2014)

Słuchanie swoich klientów może być dla sklepów internetowych skutecznym narzędziem wspomagającym audyt własnego wizerunku, ale też zbiorem praktycznych porad, jak zoptymalizować procesy sprzedażowe i podnieść poziom obsługi w e-sklepie. Rosnąca świadomość konsumentów to pozytywny sygnał dla polskiego rynku e-commerce stojącego przecież dopiero u progu rozwoju. Duża konkurencja, wymagający nabywca i przejrzyste przepisy stanowią pożywną miksturę dla e-handlu. Motorem jego wzrostu jest bez wątpienia właśnie opinia konsumencka - podsumowuje Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.pl.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.