Kram z rowerami

Maj - najwyższy czas naoliwić łańcuchy, napompować opony i dokręcić wszystkie śruby. Jak to? Jeszcze nie masz roweru? No to musisz kupić! Na szczęście masz nas - "Logo" doradzi ci jaki.

 

ATB

 

to rowery popularne prze znaczone dla mało wybrednych odbiorców. Prze ważnie bez amortyzacji, z napędem, który ma maksymalnie 21 prze łożeń. ATB są idealne dla użytkownika ceniącego uniwersalność sprzętu, dojeżdżające go nim do pracy albo szkoły, ale też lubiącego rowerowe wypady za miasto, rekreacyjne przejażdżki w weekendy. W przypadku tych maszyn ważne są wygoda i poręczność.

 

 

rower

 

 

 

OSPRZĘT - KOM FORT I NIEZAWODNOŚĆ

 

 

Każda grupa rowerów charakteryzuje się trochę innym osprzętem w zależności od te go, do jakich ce lów prze znaczono dany pojazd. Rowery górskie mają osprzęt odporniejszy na obciążenia i zużycie w porównaniu z rowerami turystycznymi. Ich ramy są również wytrzymalsze na obciążenia występujące podczas zjazdów, a przełożenia prze rzutek pozwalają podjechać pod strome wzniesienia.

 

 

 

rowery

 

 

 

Generalnie obowiązuje zasada, aby trzymać się starych, dobrych, sprawdzonych marek. Wiodącymi producenta mi napędów są firmy Shimano i Sram. Opracowane przez nie systemy pozwalają na długotrwałą i niezawodną eksploatację roweru. Na prawidłowo użytkowanej i serwisowanej przerzutce można prze jechać nawet kilkadziesiąt tysięcy kilometrów! To samo dotyczy innych ważnych podzespołów, ta kich jak tryby, hamulce, siodełko, rama.

 

 

 

 rower

 

 

 

 

PRAWIDŁOWY ROZMIAR RAMY - CZYM SIĘ KIEROWAĆ, ABY BEZPIECZNIE I WYGODNIE PODRÓŻOWAĆ?

 

 

Wysokość ramy musi zapewniać dostateczną odległość pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Musi pozwalać na bezpieczne ze skoczenie z pedałów bez ryzyka utraty przyszłego potomstwa. W rowerze górskim rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad ramą, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trze ba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy.

 

 

 

rower

 

 



Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy i całko witym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Kiedy pedał znajduje sięw najniższej pozycji, koła no powinno być nieznacznie ugięte.

 

 

 

rowery

 

 

 

 

TREKKING

 

Rowery przeznaczone do bliższych i dalszych wycieczek. To swoista krzyżówka roweru górskiego i szosówki, która świetnie sprawdza się w turystyce. W większości wypadków wyposażone są w duże koła z węższymi niż w MTB oponami, dzięki czemu łatwiej jest je rozpędzić niż ?górale", a dzięki specyficznej geometrii są wygodniejsze niż szosówki. W tej grupie ro werów wyróżnia się klasa cross. Są to ro wery o bardziej sportowym charakterze, co można poznać po braku błotników i bagażnika oraz bardziej "wyścigowej" geometrii (kąty ramy i rury podsiodłowej są bardziej rozwarte).

 

 

 

 rower