Luksusowy dom mody vitkAc w budynku Wolf Bracka już otwarty

Już od weekendu każdy, kogo na to stać, może robić zakupy wśród najlepszych światowych marek. W Warszawie na ulicy Brackiej kupimy aktualną kolekcję Gucci, Yves Saint Laurent i Alexander McQueen.

O otwarciu budynku Wolf Bracka mówiło się już od dawna. Nie wszyscy byli zachwyceni tą architektoniczną perłą i sporo osób było sceptycznych, czy u nas będzie kogoś stać na zakupy z tak wysokiej półki.

Czy tego chcemy czy nie, rynek marek luksusowych nieuchronnie dotarł do Polski jak wykazuje raport KPMG  w Polsce jest ok. 50 tys. ludzi bogatych, czyli takich, którzy zarabiają powyżej 20 tys. zł miesięcznie i ok. 550 tys. ludzi zamożnych, zarabiających od 7,1 do 20 tys. zł, którzy będą takimi zakupami zainteresowani.

Warszawa wydaje się więc najlepszym, jeśli nie jedynym miejscem, w którym zasadne jest wybudowane takiego domu towarowego, skoro 1/3 ludzi bogatych i zamożnych zameldowana jest właśnie w województwie mazowieckim.

Według KPMG dostępność marek luksusowych w 2010 roku w Polsce wzrosła. Pod uwagę brano koszyk 200 ekskluzywnych marek, nie tylko odzieżowych. 61 proc. z nich ma już swoje salony w Polsce (w 2009 - 53 proc.). Sklepy w Polsce ma połowa globalnych luksusowych marek akcesoriów i dodatków i 53 proc. marek ekskluzywnej odzieży obuwia i torebek. Otwarcie budynku Wolf Bracka i domu handlowego vitkAc zupełnie zmieni te statystyki.

vitkAc bowiem zgromadził marki w ogóle niedostępne dotąd w Polsce: Gucci, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani oraz Lanvin. Do nich dołącza największy w Polsce salon Diesel, jako jedyny flagowy butik marki w tym rejonie Europy i jeden z nielicznych na świecie oferujący ekskluzywną linię Diesel Black Gold. Fanów mody ucieszy też salon Likus Concept Store mający w ofercie kolekcje takich marek, jak: Balmain, Ring, Silent, Ann Demeulemeester,  Damir Doma, John Galliano, Michael Kors, Maison Martin Margiela, Rick Owens,  Viktor&Rolf.

Pierwsze i drugie piętro to indywidualnie zaaranżowana przestrzeń  handlowa, w której zaplanowano cornery wielu marek: Balenciaga, Chloé, Céline, D&G, Jil Sander, Dsquared2, Alexander McQueen, McQ, Stella McCartney, Givenchy, Jimmy Choo, Brioni, Dries Van Noten, Paul Smith,  Viktor&Rolf, Marc Jacobs, LaPerla,  V.Branquinho. Na pierwszym piętrze znalazły się kolekcje męskie, a na drugim - damskie i dziecięce. W ofercie dla klientów najmłodszych dostępne są linie Gucci Kids, Lanvin Petite i Stella McCartney Kids. Wielki open space zakupowy to świetny pomysł, bo w Polsce luksusowe butiki wciąż odwiedzane są z pewnym niepokojem. Boimy się oglądać, nie czujemy się wystarczająco dobrze ubrani i nie potrafimy zachowywać się w sytuacji bezpośredniego kontaktu z obsługą sklepu. Taka otwarta przestrzeń pozwala więc na swobodne poruszanie się między wieszakami bez narażenia się na pomoc zbyt gorliwej obsługi.

Jeśli chodzi o ceny, to zwykły statystyczny Polak raczej obejdzie się smakiem. Nawet zakup pamiątkowego markowego drobiazgu może nas zrujnować finansowo. Ozdobna przywieszka Gucci z farbowanego lisiego futra to wydatek 1899 zł. Koszula Alexandre'a McQueena to zakup za blisko 4000 zł, na pelerynę YSL czy żakiet McQueena za 34000 zł trzeba by chyba wziąć kredyt...

Trzecie piętro domu towarowego vitkAc jeszcze nie jest gotowe dla kupujących, wkrótce jednak znajdziemy tam Home Concept, w całości dedykowany aranżacji wnętrz. Znajdziemy tam  takie marki jak: Armani Casa, Fendi Home, Missoni Home, Baxter, Flexform, Driade, Matteo Grassi/Bonacina Pierantonio oraz duńskie Gubi i belgijskie Pastoe, ponadto kilka firm oświetleniowych: Manooi, Davide Droppi, Barovier&Toso oraz Terzani.

Oprócz powierzchni handlowej w Wolf Bracka znajdować się będą restauracja, vinoteka, delikatesy oraz ośrodek spa.

Sam budynek Wolf Bracka, inwestycja krakowskiej rodziny Likusów, który budził tak duże kontrowersje, zaprojektowała renomowana pracownia architektoniczna Stefana Kuryłowicza. Obiekt powstał na ponad 2 tys. mkw. terenu, ma ponad 20 tys. mkw. powierzchni użytkowej, sześć kondygnacji naziemnych i pięć podziemnych. Od innych inwestycji handlowych stolicy odróżnia go zastosowanie szlachetnych materiałów wykończeniowych. Elewacje zewnętrzne są wykonane z granitu i giętego szkła. Wnętrza zadziwiają i szokują. Dominują w nich płyty granitowe, beton architektoniczny oraz szkło i stal.  Nowoczesny design czyni Wolf Bracka jednym z najbardziej wyjątkowych miejsc w samym sercu Warszawy.