Poznaj markę: Carolina Herrera

Jej projekty łączą barwy Caracas i energię Nowego Jorku. Nazywana "królową szyku" sprawiła, że chyba każda kobieta marzy o sukni z jej logo

Urodzona w 1939 roku w Caracas w Wenezueli w zamożnej rodzinie z tradycjami Carolina Herrera była wychowywana surowo, ale i z miłością. Jak wspomina, na wszystko było miejsce i odpowiedni czas. Jako 13-latka obejrzała pokaz Cristobala Balenciagi i prawdopodobnie już wtedy zakiełkowała w niej miłość do mody.

Kiedy w 1981 roku jej testowa kolekcja strojów wzbudziła aplauz, Herrera przeniosła się wraz z rodziną do Nowego Jorku, w którym oficjalnie założyła firmę. Wraz z nią podróż odbyła córka - Carolina - aktualnie prawa ręka projektantki, dyrektor kreatywna zapachów Herrera i osoba odpowiedzialna za linię CH Carolina Herrera.

Fenomen projektów sygnowanych logo Herrera opiera się na elegancji i wielkiej klasie . Projektantka wykorzystuje w nich wspomnienia rodzinnego Caracas: nasycone barwy, faktury tkanin, nawet smaki lokalnych potraw. Oprócz nich zachwyca ją kosmpolityzm Nowego Jorku, jego energia, wielokulturowość i nieposkromiona fantazja. Trzecią składową sukcesu jest założenie, że moda powinna być kobieca, subtelna i na najwyższym poziomie. Klamra spinająca to perfekcja wykonania i dopracowanie najdrobniejszych detali. Efektem są wycyzelowane ubrania i perfekcyjnie wykonane

akcesoria, w energetycznych kolorach, niezwykle kobiece i zawsze eleganckie.

Herrera mówi o sobie, że jej ulubiony czas to teraźniejszość . Realizując życiową pasję i mając u boku utalentowaną córkę, żyje w bajce.

Najważniejsze wydarzenia

*w 1980 r. - pierwszy pokaz kolekcji Herrery, rok później w Nowym Jorku powstaje firma Carolina Herrera Ltd.

*w 1988 r. pojawiają się pierwsze perfumy "Carolina Herrera"

*w 1997 r. powstaje kultowy zapach damski "212" - hołd złożony Nowemu Jorkowi

*w 2000 r. otwarcie flagowego butiku projektantki przy nowojorskiej Madison Avenue

*w 2001 r. debiut linii CH Carolina Herrera (bardziej casualowej, wzbogaconej o akcesoria - okulary i torebki), oraz zapach "Chic"

*w 2002 r. powstaje kolejny zapach - "Carolina"

*w 2008 r. projektantka zostaje uhonorowana przez Amerykańską Radę Projektantów Mody (CFDA) nagrodą Geoofrey'a Benne'a za za całokształt pracy

*w 2010 r. zostaje otwarty pierwszy w Polsce butik Carolina Herrera oraz powstaje najnowszy zapach "212 VIP"

Charakterystyczne elementy mody z metka CH

*widoczne tłoczenia znaku firmowego na torebkach

*asymetryczne falbany na sukniach

*podkreślona talia, często dużą kokardą

*naszywane asymetryczne kokardy ze stebnowanej taśmy

*asymetryczne dekolty

*aplikacje z kryształów, kamieni szlachetnych i koronki

*wielowarstwowe doły sukienek, często na usztywnionej halce

*wiązane szarfy przy dekoltach bluzek

*dekolty obszywane stebnowaną lamówką

*gorsetowe góry sukienek

*kolorowa emalia na minimalistycznej biżuterii

Ciekawostki

*O projektach Herrery mówi się w świecie mody: "nienaganne, wyrafinowane, ponadczasowe".

*Projektantka twierdzi, że niewyczerpanym źródłem inspiracji jest dla niej od zawsze Nowy Jork.

*Wszystkie butiki Herrera w USA mają w ofercie linię "New York", kolekcję ślubną i Ready To Wear.

*Pierwszy pokaz mody Carolina Herrera obejrzała mając niespełna 13 lat.

*Inspiracją dla najnowszego zapachu "212 VIP" był kultowy nowojorski klub Studio 54 oraz lata 80., kiedy rozpoczęła się kariera określenia "VIP".

*Ulubione motywy projektantki to kropki i kwiaty na tkaninach - te ostatnie również w kompozycjach zapachowych.

*Suknie z logo Caroliny Herrery nosiły Jacqueline i Caroline Kennedy, księżniczka Małgorzata, Estée Lauder.

Motto Caroliny Herrery: "W modzie trzeba łączyć realizm z fantazją. Jak w życiu"

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.