Nowe kolekcje, gorące premiery: jesienne nowości polskich marek w duchu mody zrównoważonej

Dla założycieli tych młodych marek liczą się dbałość o środowisko, wykorzystywanie certyfikowanych bądź recyklingowanych materiałów oraz najwyższa jakość. Madelle, NAGO oraz Oho Design konsekwentnie podążają w obranym przez siebie kierunku, słuchając swojego głosu i wsłuchując się w to, co mówią do nich ich odbiorczynie.

„Féminité - nowa kolekcja Madelle w stylu lat 60.

Obecna na rynku od 2013 roku marka Magdaleny Magnon zaskarbiła sobie przychylność nie tylko polskich influencerek, ale tysięcy kobiet w Polsce. Klientki Madelle pokochały przede wszystkim niezwykle kobiece i utrzymane w stylu retro, sukienki. To właśnie dzięki nim oraz starannie wyselekcjonowanym materiałom, polska marka stała się rozpoznawalna na naszym rynku. W najnowszej kolekcji inspirowanej ikonami francuskiego kina lat 60., znajdziemy podkreślające kobiece kształty fasony sukienek.

W swoich kolekcjach stale czerpię z przeszłości. Jednak mimo nawiązań do minionych epok, nie chcę ich odtwarzać, lecz nadać im nowy wymiar. Tak, by moje ubrania podobały się współczesnym kobietom. By wydobywały ich piękno, a nie przebierały je. By czuły się wyjątkowo
- mówi Magdalena Magnon, właścicielka marki Madelle.

Madelle jesień-zima 2019/2020Madelle jesień-zima 2019/2020 mat. prasowe

Prym wiodą fasony o kształcie litery A, charakterystyczne dla mody tego okresu, jednak w kolekcji Madelle, nadano im nieco bardziej współczesnego charakteru. Talia została delikatnie podkreślona, a dekolt ozdobiono jedwabnymi kołnierzykami. Wśród propozycji nie mogło zabraknąć flagowego produktu marki, czyli wykonanych ze szlachetnego jedwabiu, szmizjerek. W jesienno-zimowej kolekcji pojawiają się również płaszcze - dwurzędowy Audrey w camelowym kolorze oraz pudełkowy Hugo - dostępny w trzech odcieniach: butelkowej zieleni, karmelowym brązie i granacie. Wykonany ze szlachetnych mieszanek wełny dziewiczej z kaszmirem i alpaką.

NAGO - propozycje na nowy sezon

Polska marka, dla której od samego początku najważniejsze było świadome oraz zrównoważone projektowanie. Do produkcji wykorzystywane są wyłącznie sprawdzone i certyfikowane materiały, bezpieczne dla skóry oraz środowiska. Proces produkcji zaplanowany jest tak, aby zostawiał jak najmniejszy ślad na naszej planecie. Nago stale pracuje nad tym, aby minimalizować ilość odpadów, które powstają w procesie produkcji, a wszystkie kolekcje szyje lokalnie w Polsce, aby wspierać krajowy biznes i ograniczyć transport.

Projektanci marki zwracają uwagę nie tylko na jakość oraz pochodzenie tkanin, dbają również o najmniejsze detale. Używane są guziki z metalu, kokosa lub orzecha tagua (nazywanego wegańską kością słoniową), a suwaki są zrobione z materiałów pozyskanych z recyklingu.

 

Ubrania Nago to przede wszystkim minimalistyczne fasony, które mogą stanowić uniwersalną bazę i podstawę tzw. garderoby kapsułowej. W najnowszej kolekcji marka ulepsza znane już modele i proponuje ich jesienne wersje. W popularnej sukience wydłużono rękawy, a na prośbę klientek zaprojektowano uniwersalną małą czarną. W nowej kolekcji pojawią się także dwa nowe modele T-shirtów, longsleevów i golfów (dostępne w klasycznej czerni i bieli, a także w wersji miętowej czy koralowej) oraz nowe body z bawełny organicznej. Przy tworzeniu kolekcji wykorzystano: bawełnę organiczną z certyfikatami GOTS i OEKO TEX®100 Standard, cupro (niezwykle miękki materiał, nazywany wegańskim odpowiednikiem jedwabiu) oraz tencel® z certyfikatem LENZING – materiał pochodzenia roślinnego, który jest całkowicie biodegradowalny i wolny od szkodliwych substancji chemicznych.

Oho Design - moda w duchu zero waste

Młoda polska marka wraca po udanym debiucie z najnowszą kolekcją, w której znów wykorzystuje poddane recyklingowi koronki pozyskiwane ze starych firanek znalezionych na pchlich targach i w second handach. Oprócz sukienek i spódnic, które pojawiły się w ofercie Oho Design już w poprzednim sezonie, jesienią w kolekcji marki  pojawią się cztery modele romantycznych koszul wykonanych w 100 poc. z koronki z recyklingu, z ciekawymi detalami w postaci falban. Nowością są również spodnie wykończone koronką, sweter o warkoczowym splocie, wełniany kardigan w kolorze grafitu oraz kobiece, koronkowe body podszyte czarnym materiałem. Wreszcie, crème de la crème kolekcji stanowi czarna sukienka midi na cienkich ramiączkach, przeplatana koronkowymi wstawkami i wykonana z delikatnego jedwabiu.

Nowa kolekcja Oho DesignNowa kolekcja Oho Design mat. prasowe

Do stworzenia nowej kolekcji skłoniło mnie odwieczne marzenie o kapsułowej garderobie. Przy pracy nad nowymi modelami czerpałam inspirację z codzienności, kierowałam się wartościami, które wyznaję i tym co jest mi zwyczajnie potrzebne
- przyznaje Ola Kaszkowiak, twórczyni marki.

Pozostałe materiały - jedwab, wełna, czy wiskoza – zostały zakupione u małych polskich hurtowników, oferujących najwyższą jakość. Co więcej, wszystkie projekty szyte są w lokalnym zakładzie krawieckim, z którym Oho Design od początku współpracuje.

Więcej o:
Copyright © Agora SA