IKEA x Virgil Abloh: co znajdziemy w kolekcji zaprojektowanej przez założyciela marki Off-White i dyrektora artystycznego Louis Vuitton

Niezwykła kolekcja MARKERAD będzie dostępna w IKEA już 5 listopada. Wiemy, jakie elementy pojawią się w limitowanej linii zaprojektowanej przez Virgila Abloha. Najtańszy produkt kolekcji będzie kosztować 49,90 zł.

IKEA x Virgil Abloh: millenialsi urządzają swoje pierwsze mieszkanie 

Limitowana kolekcja MARKERAD, która będzie się składać z piętnastu elementów, to efekt współpracy słynnego projektanta Virgila Abloha oraz popularnej szwedzkiej marki IKEA. Abloh to amerykański projektant mody, który od 2018 roku jest dyrektorem artystycznym męskiej linii Louis Vuitton. To także pomysłodawca i założyciel Off-White, jednej z najbardziej pożądanych i dochodowych marek streetwearowych na świecie. W kolekcji dla IKEA Abloh połączył szwedzki minimalizm z artystycznymi akcentami charakterystycznymi dla jego twórczości. Projekty Virgila Abloha mają się idealnie sprawdzić przy urządzaniu pierwszego mieszkania. W kolekcji znajdziemy kanapę, stół oraz krzesła, ale także mniejsze przedmioty dekoracyjne: zegar, skrzynkę na narzędzia czy tekstylia. Wiele z zaprojektowanych przez Abloha produktów może być wykorzystywanych wszechstronnie: łóżko staje się miejsce nie tylko do spania, ale także do pracy i spotkania z przyjaciółmi. 

Słynna torba FRACTA w wersji Virgila AblohaSłynna torba FRACTA w wersji Virgila Abloha IKEA

Millenialsi oczekują, że projektant zadba o funkcjonalność, która stanowi podstawowy element produktu, ale chcą również, aby stworzył wartość dodaną, swoistą emocjonalną więź z produktem
- Henrik Most, kierownik artystyczny IKEA. 

Wszystkie produkty, zaprojektowane wspólnie kierownikiem artystycznym IKEA, Henrikiem Mostem, są wypadkową przeprowadzonych z młodymi ludźmi wywiadów. Dzięki temu mogła powstać kolekcja, która z jednej strony posiada wszystkie najważniejsze elementy potrzebne do umeblowania mieszkania, z drugiej pozwala na wyrażenie swojej artystycznej osobowości. Abloh potraktował je również jako sztukę użytkową. Ciekawym przykładem takiego podejścia jest projekt dywanu, który wygląda jak paragon. Można, zgodnie z przeznaczeniem, położyć go na podłodze, albo powiesić na ścianie. W kolekcji MARKERAD nawet torba z logotypem szwedzkiej marki staje się małym dziełem sztuki, a obraz z wizerunkiem Mony Lisy dzięki wbudowanemu podświetleniu może pełnić także funkcję użytkową. 

Dywan jak paragon z kolekcji Virgila AblohaDywan jak paragon z kolekcji Virgila Abloha IKEA

IKEA x Virgil Abloh: jakie będą ceny produktów i gdzie można je kupić

Kolekcja MARKERAD trafi do sprzedaży online 5 listopada, a stacjonarnie będzie do kupienia wyłącznie w sklepie IKEA w Jankach. Najdroższym elementem kolekcji jest stół z miejscami dla sześciu osób, który kosztuje 1299 zł. Za szklaną witrynę czy ramę leżanki trzeba zapłacić 799 zł. Komplet pościeli kosztować będzie 99,90 zł, natomiast na zestaw narzędzi będziemy musieli wydać 49,99 zł. 

Znany obraz Leonarda da Vinci w podświetlnej wersjiZnany obraz Leonarda da Vinci w podświetlnej wersji IKEA

Virgil Abloh: złote dziecko ery streetwearu 

Amerykański projektant to dziś jedno z najgorętszych nazwisk w świecie mody. Virgil Abloh ma na swoim koncie współpracę z Kanye Westem, limitowaną kolekcję butów dla Converse oraz Nike, zprojektowanie eleganckiej linii dla Jimmy'ego Choo czy przygotowanie kolekcji mebli na targi Art Basel w Miami Beach. W 2018 roku projektant nawiązał współpracę z domem mody Vitkac, a inspiracją do stworzenia minikolekcji "SIMPLICITY" była twórczość Stanisława Ignacego Witkiewicza. 

Więcej o: