Trzy polskie marki slow fashion, które warto znać

Najważniejsze są dla nich jakość, dbałość o środowisko oraz poszanowanie pracy drugiego człowieka. Swoje produkty kierują do świadomego klienta, dla którego ważne jest to, kto i w jakich warunkach wykonał ich odzież. Poznajcie trzy polskie marki, które działają w duchu slow fashion.

Coraz więcej modowych marek w końcu zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, w jak bardzo destrukcyjny sposób przemysł odzieżowy wpływa na środowisko oraz społeczeństwo. Powiększa się również grono świadomych klientów, którzy nie chcą swoim portfelem wspierać działalności popularnych sieciówek, które napędzają bezsensowną konsumpcję opartą na wyzysku natury oraz ludzi. Na szczęście wiele polskich marek, które dopiero zaczynają swoją działalność w tym biznesie, zmienia swoje podejście do produkcji oraz sprzedaży. Powoli zmienia się również nastawienie polskich konsumentów do zakupowych wyborów. Nie liczy się ilość, ale jakość, a niska cena oznacza tylko tyle, że produkt został wyprodukowany bez poszanowania środowiska, jak i pracy drugiego człowieka. 

Blisko - etyczna i zrównoważona moda z Pomorza

Założycielki marki Blisko, Simona Jambor i Daria Owczarek, twierdzą, że dobry wybór zaczyna się od świadomości. Dlatego starają się tworzyć wysokiej jakości ubrania utrzymane w duchu etycznej oraz zrównoważonej mody. Wszystkie materiały używane do produkcji odzieży są w 100 proc. ekologiczne, to organiczna certyfikowana bawełna oraz tencel. Ubrania powstają w lokalnej małej pracowni krawieckiej na Pomorzu. W asortymencie sklepu króluje prostota, a sukienki i koszule mają być bliskie ciału, uniwersalne, dopasowane do każdej sylwetki oraz ponadczasowe. W tym momencie w kolekcji znaleźć można kilka wariacji na temat prostej koszuli oraz dziewczęce sukienki. Oprócz klasycznej bieli i czerni, projektantki Blisko zdecydowały się na kolory ziemi: beże, brązy oraz rudości. 

Peakapre - dla żyjących świadomie odkrywczyń świata

Choć marka stacjonuje w Warszawie, to wyraźnie wybrzmiewa tu miłość do świata natury. Justyna Kawa, założycielka Peakapre, podkreśla, że marka to przede wszystkim społeczność ludzi podróżujących i żyjących świadomie. Wystarczy zajrzeć na instagramowe konto Justyny oraz Capra Team, aby przekonać się, jak ważne ich w życiu są góry. Premiera kolekcji na sezon jesień-zima 2019 miała miejsce podczas XXIV Festiwalu Górskiego w Lądku Zdroju, a Peakapre podkreśla, że chce budować markę odpowiedzialną za naturę. Dlatego część dochodu ze sprzedaży kolekcji zostania przekazana na wsparcie Babiogórskiego Parku Narodowego. W kolekcji marki znaleźć można przede wszystkim T-shirty oraz bluzy wyprodukowane w Polsce. Wszystkie ubrania ozdobiono motywującymi hasłami oraz ważnymi przekazami, które w 100 proc. oddają najważniejsze idee marki: dbałość o naturę, świadome życie oraz siostrzeństwo. 

Oh! Zuza - sezonowe kolekcje w duchu slow fashion z Łodzi

Ta bardzo ciekawa marka, oferująca przede wszystkim odzież homewear oraz bieliznę nocną, zaprasza do współpracy projektantów z łódzkiej ASP. Wszystkie kolekcje sezonowe powstają w oparciu o hasło slow fashion, a tkaniny sprowadzane są ze sprawdzonych dziewiarni z Polski, Niemiec, Francji oraz Włoch. Cała produkcja odbywa się także w Polsce. Założycielka marki, Katarzyna Pastwa, podkreśla, że swoje projekty kieruje do kochających swoje nieidealne ciała kobiet, które odważnie mówią o sobie i nawzajem siebie inspirują. Najnowsza kolekcja Oh!Zuza to przede wszystkim pochwała kobiecości oraz elegancka zmysłowość. Dominują podkreślające sylwetkę fasony nocnych koszulek, które zdobią delikatne koronkowe detale. Czerń oraz biel przełamana została szlachetnym burgundem. W kolekcji znaleźć można również wygodne piżamy oraz ubrania typu homewear wykonane z miękkich, przyjemnych w dotyku tkanin. 

Więcej o: