Dolce&Gabbana w wersji plus size! Włoski domy mody jako pierwszy mocno poszerza rozmiarówkę swoich ubrań

Wybrane ubrania z nadchodzących kolekcji włoskiego domu mody będą dostępne nawet w rozmiarze 50! Dolce&Gabbana wychodzą naprzeciw oczekiwaniom krągłych kobiet, które coraz częściej szukają mody z segmentu high fashion i mają problem ze znalezieniem czegoś ciekawego dla siebie.

To świetna wiadomość dla wszystkich kobiet plus size, które do tej pory nie miały szans na to, aby znaleźć coś dla siebie w butikach włoskiego duetu Dolce&Gabbana. Projektanci postanowili zwiększyć rozmiary ubrań w swoich kolekcjach do europejskiego rozmiaru 50, otwierając się tym samym na rosnące zapotrzebowanie ze strony rynku mody plus size. Czy kolejne domy mody pójdą w ślady włoskiego duetu?

Dolce&Gabbana: włoski dom mody prezentuje kolekcje dla kobiet plus size 

 

Włoscy projektanci od lat znani są z tego, że zarówno do prezentacji swoich kolekcji, jak i promujących ich kampanii zapraszają modelki plus size. Ashley Graham (rozmiar 44)  czy Tess Holliday (rozmiar 52/54) to obecnie najbardziej popularne modelki prezentujące modę XXL, które regularnie pojawiają się w kreacjach z metką Dolce&Gabbana. 

Rozszerzanie gamy rozmiarów jest hołdem dla kobiet, kobiecych kształtów ciała i piękna w całości... Dla nas naturalne było poszerzanie rozmiarów niektórych ubrań z naszych kolekcji: zawsze kochaliśmy kobiecą sylwetkę w każdym rozmiarze i kształcie

- tłumaczą swoją decyzję projektanci.

Rozszerzona rozmiarówka Dolce&Gabbana pojawiła się w sprzedaży w kolekcji pre-fall 2019, a kolejna oferta dla kobiet plus size będzie dostępna w butikach wraz z kolejnymi propozycjami od włoskich projektantów. 

Plus size a moda luksusowa

Dwa lata temu rynek odzieży plus size wygenerował dochody w wysokości ponad 21,4 miliarda dolarów, w 2017 roku jego wartość wzrosła o kolejne 6 proc. Mimo rosnącego zapotrzebowania na odzież plus size, ubrania w rozmiarze XXL z segmentu mody luksusowej stanowią zaledwie ułamek dostępnej oferty. Najpopularniejsze multibrandowe sklepy online, takie jak Farfetch, Moda Operandi czy Shopbop, oferujące produkty znanych projektantów, mają w swojej ofercie mniej niż 10 proc. odzieży w rozmiarze powyżej XXL. Przykładowo, najbardziej rozpoznawalny butik online Net-a-porter na ponad 11 tysięcy dostępnych na stronie produktów, oferuje 8778 ubrań w rozmiarze S, a tylko 33 produkty w rozmiarze XXXL.

Moelki plus size na pokazach kolekcji Dolce&Gabbana, Christiano Sirano i Prabal GurungMoelki plus size na pokazach kolekcji Dolce&Gabbana, Christiano Sirano i Prabal Gurung Fot. Imaxtree

Choć wiele domów mody jak Balenciaga, Balmain, Gucci czy Louis Vuitton na swoich stronach pokazuje tabelę rozmiarów do XXL, to faktycznie w sprzedaży dostępne są tylko pojedyczne ubrania. W 2016 roku marka curvyselected.com we współpracy z portalem plusmag.pl przeprowadziła pierwsze badanie rynku plus size w Polsce. Ponad połowa kobiet, które wzięły udział w ankciecie przyznała, że woli robić zakupy przez internet, a jako największy problemem wskazała znalezienie dziennych sukienek w rozmiarze powyżej 46 oraz zbyt wąską rozmiarówkę dostępną na stronach sklepów. 

Moda plus size w internecie

 

Podczas, gdy topowi projektanci zdają się nie zauważać coraz prężniej rozwijajacego się segmentu mody plus size, na rynku pojawia się sporo nowych marek skierowanych do kobiet, które noszą duze rozmiary i chcą się po prostu fajnie ubrać. Premme to marka założona w 2017 roku przez dwie popularne blogerki plus size - Nicolette Mason oraz Gabi Gregg. Ubrania dostępne są od rozmiaru 40 do 58 i osadzone są w najgorętszych trendach sezonu. 

 

Isolated Heroes to brytyjska marka powstała w 2012 roku z inicjatywy Samanthy McEwan, niezwykle popularna na Instagramie. Jej kolekcje skierowane są kobiet noszących duże rozmiary, szukających odważnych, kolorowych ubrań ozdobionych cekinami, brokatem czy supermodnymi w tym sezonie piórami. 

Modcloth oraz ASOS to multibrandowe sklepy, w których ofercie znaleźć można ubrania do rozmiaru 54. Ten pierwszy oferuje przede wszystkim odzież oraz dodatki inspirowane modą retro, w drugim natomiast kupić można odzież w każdym stylu: od sportowej po glamour. 

 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.