Według informacji podanych przez portal The Business of Fashion, narodziny domu mody Rihanny są już oficjalnie potwierdzone. Marka Fenty powstaje pod skrzydłami francuskiego giganta LVMH, który ma w swoim portfolio takie marki jak Christian Dior, Louis Vuitton, Fendi, Celine, Givenchy, Bulgari i inne. Dom mody piosenkarki zajmie się kolekcjami ready-to-wear, a także akcesoriami, biżuterią i okularami przeciwsłonecznymi.
Zaprojektowanie kolekcji z LVMH to dla mnie niesamowicie wyjątkowy moment. Mr Arnault [przyp. red. - dyrektor LVMH] dał mi niepowtarzalną okazję, by rozwinąć własny dom mody w sektorze luksusowym, bez żadnych ograniczeń stylistycznych. Nie mogłabym sobie wyobrazić lepszego partnera, zarówno w kwestii kreatywnej jak i biznesowej. Jestem gotowa, by pokazać światu, co razem stworzyliśmy
- mówiła Rihanna. Stworzona wcześniej przez piosenkarkę linia kosmetyków Fenty Beauty (również we współpracy z LVMH) wygenerowała przychody w wysokości 500 milionów dolarów w ciągu pierwszego roku obecności na rynku. Sukces Fenty Beauty ostatecznie przekonał dyrektora LVMH, Bernarda Arnaulta, by zbudować markę z kompletną ofertą, bazującą na ubraniach i dodatkach.
Wszyscy znają Rihannę jako wspaniałą piosenkarkę. Poprzez współpracę przy Fenty Beauty odkryłem, że to również prawdziwa businesswoman, CEO i liderka
- uzasadniał swoją decyzję Arnauld. To drugi przypadek, gdy LVMH decyduje zbudować markę modową od podstaw. W 1987 roku w ten sam sposób powstał dom mody Christian Lacroix.
Ostatecznym potwierdzeniem informacji o otwarciu domu mody Rihanny okazało się wyznaczenie daty pierwszego pokazu. Odbędzie się on 22 maja w Paryżu. W przygotowaniu kolekcji pomagał piosenkarce "multikulturowy i niezwykle utalentowany zespół" składający się z kadry już pracującej w grupie LVMH. Czego możemy się spodziewać po Rihannie i jak wyglądać będą propozycje piosenkarki w wersji "luks"? Przekonamy się już niedługo!