Nowe logo Zary. Popularna "sieciówka" zmieniła logotyp na gorszy?

Nowe logo Zary to porażka - tak twierdzi wielu Internatów i ekspertów, w tym graficy i projektanci mody, którzy zdążyli już skomentować zaskakujący ruch hiszpańskiej sieciówki. Podczas gdy na całym świecie marki dążą do upraszczania swoich logotypów, Zara ścieśnia literki i zmienia czcionkę na bardziej fantazyjną.

Nowe logo Zary - dobra zmiana? 

Decyzja o zmianie logotypu zaskoczyła chyba wszystkich. Nic nie wskazywało na to, aby popularna sieciówka miała zamiar odświeżać swój znak towarowy, szczególnie że idealnie wpisuje się on we współczesny trend minimalistycznych napisów. W ciągu ostatnich kilku lat swoje loga zmieniło wiele luksusowych domów mody, idąc zawsze w jednym kierunku: od skomplikowanych i mało czytelnych do równo rozstawionych i pisanych wielkimi literami nazw marek. Zara nie musiała się zmieniać, bo czytelna już była. Nowy logotyp to ruch "pod prąd". Zmniejszono odstępy między literami i wprowadzono bardziej fantazyjną czcionkę z zawijasami (widoczne szczególnie przy "R"). 

 

Jeśli hiszpańska "sieciówka" liczyła na pozytywne przyjęcie zmiany, to na pewno zadaje sobie teraz pytanie, co poszło nie tak. Internauci, projektanci i eksperci od grafiki wyśmiewają logotyp. Wymowny wpis na Instagramie z emotikonem zszokowanej buźki zamieściło polskie Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Twitter aż huczy od negatywnych komentarzy, nie zabrakło również trafnych memów, które przewidują dla Zary dosłownie czarną przyszłość.

Zara zmienia logotyp. Autorem słynny dyrektor wydawniczy 

Za nową tożsamością wizualną Zary stoi Fabien Baron, słynny dyrektor artystyczny, projektant i dyrektor wydawniczy m.in. magazynu "Interview" założonego przez Andy'ego Warhola. Baron uważany jest za jednego z najbardziej wpływowych dyrektorów artystycznych swojego pokolenia. Pracował również dla magazynów "GQ", "Vogue Italia" i amerykańskiego "Harper's Bazaar". Projektant czcionek Gareth Hague twierdzi, że w nowym logo Zary Fabien Baron użył niemal identycznej estetyki jak w przypadku opracowania graficznego "Harper's Bazaar" w latach 90.

W całej burzy wokół nowego logotypu Zary są jednak głosy pozytywne. Bloger Jakub Roskosz zwraca uwagę na to, że znaki towarowe luksusowych marek po ostatnich zmianach stały się niemal identyczne. Utraciły swój dawny charakter i różnorodność estetyczną. Na tym tle Zara się wyróżnia, a poza tym dzięki zaskakującemu ruchowi znowu dużo się o niej mówi. 

Dziękujemy, że jesteś z nami. Jeśli chcesz być na bieżąco informowana o najciekawszych kolekcjach oraz zakupowych okazjach, wypróbuj nasz nowy newsletter. KLIKNIJ TUTAJ, ABY ZAPISAĆ SIĘ DO NOWEGO NEWSLETTERA.

Barbara Hulanicki - polska projektantka, która podbiła Zachód

Więcej o:
Copyright © Agora SA