Zalando: zwroty nie będą już tak proste. Nowa metka ma utrudnić odsyłanie towaru

Zalando szuka sposobu na ograniczenie masowych zwrotów towaru. Wprowadzenie dużej metki ma utrudnić klientom odsyłanie ubrań.

Zalando, jedna z największych platform zakupowych w Europie, testuje nowy pomysł, który ma utrudnić klientom zwrot towaru. Metka o wymiarach 10 cm x 15 cm z napisem "Drogi Kliencie, zachęcamy do wypróbowania i przetestowania naszego produktu, ale po usunięciu tej metki, zwrot w ramach Polityki Zwrotów Zalando nie będzie już możliwy i nie zostanie on zaakceptowany przez Zalando" będzie na początku doczepiana do produktów z kategorii premium. 

Przeczytaj także: Czy to koniec darmowej dostawy w Zalando?

Zalando: darmowa wysyłka i zwrot do 100 dni od zakupu

Zalando chce walczyć z masowymi zwrotami towaruZalando chce walczyć z masowymi zwrotami towaru mat. prasowe

Multibrandowy sklep stara się zwiększyć skalę sprzedaży i nie może pozwolić sobie na masowe zwroty odzieży, która mogła być używana. Niemiecka firma przyznała, że zwroty są na poziomie aż 50 proc., co bardzo niekorzystnie wpływa na wyniki finansowe.

Zalando wprowadziło zapis, dzięki któremu klient ma aż 100 dni na odstąpienie od umowy zakupionego towaru. Wydłużony z 30 dni do ponad trzech miesięcy okres czasu sprawia, że wielu klientów nosi zakupione ubrania, chowając metkę, a po upływie wskazanego terminu, odsyła je do Zalando, rządając zwrotu pieniędzy. 

Sprawdź: Błyszczące sukienki!

Metka o wymiarach 10 cm x 15 cm ma utrudnić taką procedurę. Usunięcie jej sprawi, że towar nie zostanie przyjęty do zwrotu. Będzie ją również zncznie trudniej ukryć pod ubraniem.  W komentarzu dla serwisu dlahandlu.pl czytamy:

Od początku działania platformy Zalando, czyli od 2008 roku, oferujemy bezpłatną wysyłkę oraz 100-dniowe prawo do zwrotu nienoszonych produktów. Jednocześnie staramy się minimalizować liczbę zwrotów, których można było uniknąć, na przykład poprzez lepsze opisanie lub zaprezentowanie produktu. W przypadku odzieży damskiej na specjalne okazje testujemy obecnie rozwiązanie, które jest w branży powszechną praktyką. Sprawdzamy to rozwiązanie już trzeci sezon na wszystkich rynkach. Jesteśmy obecnie w połowie fazy testów, więc nie możemy jeszcze przedstawić ostatecznych wyników dotyczących jego wpływu na stopę zwrotu.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.