Rekordowa liczba wizyt w Luwrze. Efekt Jaya-Z i Beyonce?

Rok 2018 był dla Muzeum w Luwrze rekordowy. Placówkę odwiedziło ponad 10,2 milionów ludzi. Zasługę sukcesu częściowo przypisuje się gwiazdorskiej parze: Beyonce i Jayowi-Z, którzy zrealizowali w muzeum teledysk do jednej ze swoich piosenek.

W 2018 roku Luwr przeżył prawdziwy szturm. Najsłynniejsze muzeum na świecie odwiedziło 10,2 milionów turystów, co oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku aż o 25 procent. Żadne inne muzeum nigdy nie osiągnęło podobnego wyniku, a więc to największa liczba odwiedzin w tego rodzaju placówce w historii. Co było przyczyną imponującej popularności Luwru w ostatnich miesiącach? Okazuje się, że istotną rolę odegrał w tym sukcesie teledysk państwa Carter nakręcony w przepięknych wnętrzach paryskiej atrakcji. 

Utwór "Apeshit" Beyoncé i Jaya-Z wyświetlono na YouTubie ponad 148 milionów razy. Gwiazdorska para występuje tam na tle najsłynniejszych dzieł Luwru, m.in. obrazów Mona Lisa i Koronacja Napoleona czy rzeźb Wenus z Milo i Nike z Samotraki. Co ciekawe, w 2018 roku znacznie wzrosła liczba zagranicznych turystów w paryskim muzeum, a wielu z nich pochodziła ze Stanów Zjednoczonych. Pozostali zagraniczni odwiedzający to głównie Chińczycy, Brazylijczycy i obywatele krajów Unii Europejskiej.

Jay-Z i Beyonce w teledysku 'Apeshit'Jay-Z i Beyonce w teledysku 'Apeshit' Źródło: YouTube / kadr 'Apeshit' The Carters

Na fali popularności teledysku "Apeshit" stworzono specjalny program dla zwiedzających. Odbywa się on cztery dni w tygodniu i trwa około półtorej godziny. Spacer z przewodnikiem obejmuje wszystkie dzieła, które pojawiły się u Jaya-Z i Beyoncé. 

Luwr chwali się również olbrzymią popularnością wśród młodych ludzi. Ponad połowa odwiedzających ma mniej niż 30 lat, a prawie jedna piąta ma mniej niż 18 lat. Wzrosła również fama paryskiego muzeum w mediach społecznościowych. Na Instagramie śledzi je ponad 2,4 miliona użytkowników, a na Facebooku 2,7 miliona. Jeszcze w marcu 2017 roku Luwr miał na Instagramie tylko milion followersów.

 
Cieszę się, że Luwr jest tak bardzo popularny. (...) Mimo większej liczby odwiedzających każdy może odkrywać muzeum we własnym tempie i dogłębnie podziwiać dzieła sztuki  

- mówił Jean-Luc Martinez, dyrektor Muzeum w Luwrze. Oprócz zasług państwa Carter do sukcesu muzeum w 2018 roku z pewnością przyczyniły się nowe wystawy. Od marca do lipca można było tam podziwiać dzieła Eugène'a Delacroix. W listopadzie pierwsze urodziny obchodziła również stała wystawa The Louvre Abu Dhabi, ciesząca się popularnością szczególnie wśród turystów pochodzenia azjatyckiego.

Dziękujemy, że jesteś z nami. Jeśli chcesz być na bieżąco informowana o najciekawszych kolekcjach oraz zakupowych okazjach, wypróbuj nasz nowy newsletter. KLIKNIJ TUTAJ, ABY ZAPISAĆ SIĘ DO NOWEGO NEWSLETTERA.

Sekret torebki od Louis Vuitton - jej przeznaczenie miało być inne!

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.