Poznaj markę: John Richmond

Jest nazywany królem brytyjskiej awangardy. Jego kolekcje to mieszanka ducha Londynu, szyku Paryża i jakości Mediolanu

Urodził się w Manchesterze w 1960 roku, dyplom na wydziale projektowania Uniwersytetu Kingston zdobył w roku 1982. Spotkanie z włoskim przedsiębiorcą Saverio Moschillo zaowocowało długoletnią przyjaźnią i współpracą biznesową, która umożliwiła Richmondowi stworzenie pierwszych kolekcji i rozwój w świecie mody.

Na czym polega filozofia Richmonda? Jego ubrania są zawsze seksowne i nieco bezczelne - oparte na stylu ulicy, muzyce rockowej i silnym trendzie z lat 70. Jakim? Projektant jest absolutnym fanem punku - jego zdaniem w latach 70. to właśnie punk sprawił, że w modzie pojawiła się czerń - kolor, który przewartościował spojrzenie projektantów na barwy. Richmond wprowadził na wybieg mocny rockowy wizerunek, wytatuował modelki, udowadniając, że stereotypy na temat męskości i kobiecości to mit. Właśnie dlatego nierzadko jego modelki noszą ubrania o męskim charakterze, kurtki dla rowerzystów, a ich ramiona zdobią kolorowe tatuaże. Nierzadko są spowite w niewolnicze łańcuchy, które projektant uwielbia. Kobieta według Richmonda jest odważna, kocha życie i zmiany, jakie ono przynosi. Stawia na nowoczesny, zmysłowy i wyrafinowany styl. On sam tłumaczy swoje projekty: Lubię ubrania proste, konwencjonalne. Ale powinny mieć w sobie również odrobinę szaleństwa. To pasuje do mojej dwoistej natury: jest we mnie i dr Jekyll, i Mr Hyde. To również istota mody.

- w 1982 r. Richmond zdobywa dyplom z projektowania na Uniwersytecie Kingston. Wkrótce otwiera swój pierwszy butik przy londyńskiej Newburgh Street

- w 1984 z Marią Cornejo tworzy spółkę i markę odzieżową Richmond-Cornejo

- w 1987 r. powstają trzy linie ubrań: John Richmond (podstawowa), Richmond X i Richmond Denim (dżinsowa)

- w 1995 r. podpisuje oficjalny kontrakt z Saverio Moschillo - dzięki czemu John projektuje dla Falber Confezioni

- w roku 2000 Richmond podpisuje 3-letni kontrakt z włoską firmą Valextra, co owocuje kolekcją ubrań, torebek oraz butów

- w 2010 r. powstaje pierwszy zapach dla kobiet "John Richmond"

- jako pierwszy w latach 80. wymalował modelkom na ciałach tatuaże widoczne spod topów z żorżety

- wymyślił tzw. tatoo-sleeve tops (bluzki z długimi rękawami, które do złudzenia przypominają w całości wytatuowaną rękę)

- wprowadził do trendów cekinowe bluzki dla mężczyzn

- połączył "street style" z wysoką, włoską jakością wykonania

Charakterystyczne elementy : ćwieki, nity, łańcuchy i zamki błyskawiczne na ubraniach i butach inspirowane subkulturą punkową; sztuczne kamienie wieńczące dekolty sukienek; połyskliwe legginsy (tzw. liquid)

- John Richmond często ubiera gwiazdy muzyki. W kreacjach jego projektu pokazują się Madonna, Snoop Dogg, Mick Jagger, Annie Lennox, George Michael, David Bowie. Projektuje też dla włoskich piłkarzy: Marco Materazziego oraz Clarence Seedorfa.

- Jako nastolatek grał w zespole punkowym. Jego ulubiony strój: wąskie czarne spodnie, czarny T-shirt, marynarka i pomarańczowe trampki.

- John Richmond wylansował słynne slogany: "Love and hate", "Diamond dog", "Eat cake", "Wonna be your dog", "Sex lies religion", "Destroy Disorder Disorientate".

- Richmond ma w tym momencie 25 butików typu showroom na całym świecie, m.in. w Nowym Jorku, Londynie, Mediolanie. Do 2011 roku planuje powiększyć sieć nawet do 100 salonów.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.