Poznaj markę: Escada

Symbol niemieckiej solidności i najwyższej jakości. Ta marka kojarzy się z jednym słowem: luksus

Narodziny koncernu Escada przypadają na rok 1976, kiedy to niemieckie małżeństwo Margaretha i Wolfgang Ley otworzyło w Monachium niewielką firmę dziewiarską. W ciągu 30 lat malutkie przedsiębiorstwo odzieżowe przeistoczyło się w odnoszącą ogromne sukcesy międzynarodową firmę rozpoznawaną od Paryża po Hongkong.

Pierwszą kolekcję Margaretha i Wolfgang Ley zaprezentowali właśnie w roku 1976. Okazało się, że doskonałe porozumienie w tym związku dotyczy nie tylko spraw prywatnych, ale i biznesu: on zarządzał finansami, ona zajmowała się wizerunkiem firmy i projektami. Margaretha, z pochodzenia Szwedka, wkrótce wykorzystała w projektach elementy ze swojego dzieciństwa - żywe, jasne, nasycone kolory - wspomnienie rodzinnej Szwecji. Wkrótce stały się one znakiem rozpoznawczym Escady.

W 1979 roku małżeństwo Ley zachęcone przychylnymi opiniami (i 22 milionami marek zysku w pierwszym roku działalności) postanowiło stworzyć własną markę. Z pomocą przyszło wydarzenie w Irlandii: koń o imieniu Escada wygrywa dla nich gonitwę i sporą sumkę. Nazwa nowej marki wydawała się oczywista.

Kluczem do sukcesu Escada Group okazały się wyśmienita jakość, doskonała obsługa w salonach oraz dobra strategia marketingowa. Wyznacznikiem marki szybko stały się piękne i ciekawie zestawiane kolory oraz najlepszej jakości tkaniny. Co ważne, Margaretha Ley nigdy nie wstydziła się kierować swoich kolekcji do określonej grupy klientek - wymagających, z wypchanym portfelem. Nawet po jej śmierci, mimo wprowadzenia nieco tańszych linii Escada Sports, Escada Kids oraz akcesoriów i perfum, główną rolę odgrywa nadal trzon marki - eleganckie ubrania dla zamożnych kobiet. Pożądane przez Paryż, Warszawę i Hollywood.

Najważniejsze wydarzenia

1976 - Margaretha i Wolfgang Ley pokazują pierwszą kolekcję

1983 - Firma otwiera swój pierwszy butik w Azji, w Hong-kongu. Rok później powstaje flagowy salon w Monachium

1990 - Na rynku pojawia się pierwszy zapach damski Escada Margaretha Ley

1995 - Firma wprowadza linię Escada Sport

2000 - Escada zostaje uhonorowana przez koncern Burda nagrodą Bambi. Dołącza do nagrodzonych wcześniej marek: Giorgio Armani, Jean Paul Gaultier i Jil Sander

2006 - Dyrektorem kreatywnym Escady zostaje Damiano Biella

Co Escada wniosła do świata mody

. proste kroje z dekoracyjnym wykończeniem i ozdobnymi detalami (np. metalowe klamry, breloki, zawieszki w kształcie serca)

. przywrócenie świetności sukience (i sukni) jako głównemu atrybutowi kobiecości

. powrót do wielkiego krawiectwa: najwyższa jakość tkanin i staranne wykończenie w każdym detalu

. wprowadzenie zasady, że żywe neonowe barwy są odpowiednie również na wieczór

Charakterystyczne detale:

. frędzle przy torebkach

.biżuteryjne ozdoby na butach

. plecionki z tkaniny

. kokardy i szarfy

. drapowanie

Ciekawostki:

Najnowsza linia torebek Escada powstała na cześć założycielki firmy Margarethy Ley i nosi jej imię.

Nazwa marki pochodzi od imienia konia, na którego w Irlandii postawili Margaretha i Wolfgang Ley - wygrali wówczas fortunę.

Salony firmowe Escada są obecne w ponad 60 krajach na całym świecie

Twarzą aktualnej kampanii Escada jest topmodelka Christy Turlington

Ulubioną twarzą domu mody Escada (i właścicielki Margarethy Ley) była topmodelka Iman

W roku 1998 Kim Basinger odebrała Oscara za rolę w "Tajemnicach Los Angeles" ubrana w pistacjową kreację Escady.

Ubrania sygnowane logo Escada chętnie noszą Catherine Zeta-Jones, Christy Turlington, Katherine Heigl, Jessica Alba, Vanessa Williams, Geena Davis

Motto Margarethy Ley: "Sztuka to ubrać kobietę od stóp do głów"

Copyright © Agora SA