Prace najsłynniejszego duetu polskich fotografów na koszulkach Medicine

Sezon wiosna-lato 2015 marka Medicine otwiera limitowaną kolekcją t-shirtów autorstwa słynnych polskich fotografów - Zuzy Krajewskiej i Bartka Wieczorka

Artyści przybliżają ideę, jaka przyświecała powstaniu kolekcji:

"Zanim zabraliśmy się do projektowania, długo rozmawialiśmy. Nie łatwo jest zaprojektować wzór na t-shirt, ponieważ mieliśmy nieograniczoną liczbę pomysłów. W pewnym momencie padło hasło MIŁOŚĆ, temat bardzo ogólny i zawsze aktualny. Postanowiliśmy pokazać relację dziewczyna - chłopak, co nie było proste, bo inspirowanych w ten sposób t-shirtów widzieliśmy już setki. Doskonale pamiętamy te z czarno-białymi zdjęciami z lat 90-tych, t-shirty z polskich bazarów z reklamami Levi's-a. Postanowiliśmy pójść tym tropem, ale musieliśmy coś zmienić, pobawić się tym motywem, żeby stworzyć oryginalny projekt. Wpadliśmy wtedy na pomysł kolażu. Pomyśleliśmy, że te stare czarno-białe zdjęcia można zabawnie ze sobą pozestawiać. Największym wyzwaniem było zrobienie specjalnej sesji do tego projektu. Zazwyczaj robiąc kolaż, czerpie się inspirację również ze zdjęć, które wycina się z gazet. Tym razem musieliśmy przewidzieć, co nam będzie potrzebne i sfotografować to. Po sesji była już tylko superzabawa, kilogramy odbitek, nożyczki, klej To, co finalnie oglądamy to tylko mała część z wielkiego zbioru zdjęć, która powstała w trakcie tego projektu".

W damskiej odsłonie kolekcji można znaleźć klasyczne formy bawełnianych t-shirtów, nawiązujących do stylu retro , a także do nowego trendu zwanego normcore.

Kolekcja Medicine Kolekcja Medicine  Medicine Medicine

Twórczość Zuzy Krajewskiej i Bartka Wieczorka określa świadome balansowanie na granicy, ciągłe wymykanie się definicjom i zwodzenie odbiorcy - niepewnego, z czym właściwie ma do czynienia. Ich zdjęcia wyróżnia wnikliwa obserwacja kultury masowej. Swoimi pracami w ironiczny sposób komentują rzeczywistość, którą kreują tabloidy. Ale też przełamują konwencjonalne podziały wytyczone między fotografią komercyjną, reklamową i artystyczną. Ich prace były publikowane na łamach magazynów mody, w modowych kampaniach reklamowych, jak i prezentowane w przestrzeniach związanych ze sztuką, podczas wystaw indywidualnych i zbiorowych. Od kilku lat są reprezentowani przez agencje LAF Artists Management.

Kolekcja t-shirtów, dwunastu modeli damskich i dwunastu modeli męskich, dostępna w salonach stacjonarnych i w sklepie on-line od lutego 2015.

Więcej o:
Copyright © Agora SA