ABC MODY: Viktor&Rolf

Niezwykle kreatywni, sprawili, że Haute Couture odzyskało swoją renomę. Duet, który podbił świat mody i przewrócił go do góry nogami.

Duet VIKTOR&ROLF stworzyli dwaj Holendrzy: Viktor Horsting i Rolf Snoeren. W 1992 roku ukończyli Instytut Sztuki ArtEZ w holenderskim Arnhem i podjęli decyzję o współpracy. Już rok później odnieśli spektakularny sukces, zdobywając nagrody od prasy i jury oraz zgarnęli Grand Prix miasta Hyeres podczas międzynarodowego konkursu. Gdy w 1998 roku zaprezentowali się podczas pierwszego pokazu w galerii Ropac w Paryżu, dla wszystkich stało się jasne, że w modzie właśnie dokonuje się rewolucja.

chłopcychłopcy fot. Serwis prasowy V&R fot. Serwis prasowy V&R

Lipiec 1992, Viktor Horsting i Rolf Snoeren w Instytucie Sztuki ArtEZ

mistrzowie z fantazją Motto duetu VIKTOR&ROLF brzmi: "Największą potęgą jest wyobraźnia". Patrząc na kolejne projekty i pokazy Holendrów, nietrudno w to uwierzyć. Słyną z awangardowej mody w stylu couture, prowokacyjnych kreacji i konceptualnego glamour. Obok awangardy i prowokacji stoi jednocześnie niewymuszona elegancja, mistrzowskie szycie oraz dbałość o najdrobniejsze szczegóły. Efekt? Zaskakują, bulwersują, wzbudzają zachwyt. Mówi się o nich, że zatarli granicę pomiędzy sztuką i modą, że stworzyli nowe terytorium dla Haute Couture. Tajemnica ich sukcesu tkwi w trzech elementach: kreatywności, umiejętności przyciągania uwagi i poczuciu humoru. I to działa!

zestawzestaw fot. Serwis prasowy V&R (montaż) fot. Serwis prasowy V&R (montaż) Akcesoria z kolekcji FW 2014 oraz najnowszy zapach V&R Bonbon i kultowe Flowerbomb

Prowokacja i zaskakująca elegancja. A wszystko z lekkim przymrużeniem oka. VIKTOR&ROLF odcisnęli swoją pieczęć w świecie wielkiego krawiectwa. Napis na niej głosi: jesteśmy buntownikami

inwencja z kosmosu Ich znaki szczególne to zaskakujące pomysły: modelka ustawiona na obrotowym stoliku, wyglądająca jak rosyjska lalka, sukienki prezentowane na wybiegu do góry nogami, czy modelki ubrane i pomalowane (łącznie z twarzami) na czarno. Nawet lansując pierwszy zapach "Flowerbomb", projektanci postawili na efekt wow, wypuszczając perfumy we flakonie przypominającym ręczny granat. A kiedy otworzyli swój salon flagowy w Paryżu przy 370 Rue Saint-Honoré, zapytani o jego koncepcję, odparli: Miał to być sklep niewidzialny, oparty na idei "architektury duchów". Te przestrzenie, których nie powinieneś tu widzieć - widzisz, możesz dotknąć wszystkiego i poczuć to. Sklep surrealistyczny, zupełnie jak my.

fwfw fot. Serwis prasowy V&R (montaż) fot. Serwis prasowy V&R (montaż)

Lookbok na sezon jesień-zima 2014

bezpieczne związki Obecnie większość udziałów marki V&R skupia Renzo Rosso z OTB (Only The Brave). W 2008 roku projektanci weszli z nim w spółkę, by umocnić swój brand i rozwijać jego portfolio. Mamy spore ambicje. Rozmowy trwały dwa lata, bo chcieliśmy mieć pewność, że to będzie udane małżeństwo! - przyznali. Opłaciło się! Marka rośnie w siłę, a jej najnowszym powodem do dumy jest zapach BONBON.

bonbonbonbon fot. Serwis prasowy L'Oreal fot. Serwis prasowy L'Oreal Najnowszy zapach V&R Bonbon EDP., 495 zł/90 ml/Sephora

Gdzie szukać marki: Ubrania projektantów kupisz na stronach www.shopbop.com, www.stylebop.com oraz na www.shopstyle.com. Buty na www.shoescribe.com, www.farfetch.com Perfumy V&R znajdziesz w sieci Sephora

Ciekawostki + W 2002 roku VIKTOR&ROLF podpisali kontrakt z koncernem L'Oréal. Od tej pory wspólnie lansują kolejne zapachy projektantów. + W 2006 roku duet zaprojektował ubrania dla sieci H&M. W sprzedaży znalazło się 35 modeli: od dżinsów przez swetry po garnitury. + W 2009 roku Viktor i Rolf napisali i osobiście zilustrowali książkę dla dzieci "Sprookjes".

V&RV&R fot. Serwis prasowy H&M fot. Serwis prasowy H&M

Prezentacja kolekcji V&R dla sieci H&M w 2006

tekst  MONIKA BIELKIEWICZ-KIRSCHKE  zdjęcia SERWIS PRASOWY L'ORÉAL, IMAXTREE.COM, H&M  (montaż)

Copyright © Agora SA