Nowe SUV-y na wiosenne eskapady | NASZ WYBÓR

Wiosna nieśmiało wkracza do naszego kraju. Wyższe temperatury i łagodniejsza aura zachęcają do wygrzebania się z zimowych kokonów. Podpowiadamy, jakiego SUV-a wybrać na pozamiejską wycieczkę.

Naturalnym habitatem kompaktowych SUV-ów stała się betonowa dżungla, w której auta te mierzą się z wysokimi krawężnikami, labiryntem uliczek i wąskimi miejscami parkingowymi. Prawdziwą zaradnością mogą wykazać się jednak dopiero po opuszczeniu rogatek miasta. Wówczas okazuje się, że dzięki zwiększonemu prześwitowi i dołączanemu elektronicznie inteligentnemu napędowi na cztery koła takie samochody zawiozą nas dalej. Które modele warto wziąć pod uwagę? Oto nasza lista.

Skoda Karoq: od 87 900 złSkoda Karoq: od 87 900 zł materiały producenta

1. Skoda Karoq: od 87 900 zł

Poznaj polskie ceny Skody Karoq >>> 

Czeski kompaktowy SUV zadebiutował w 2017 roku i dołączył do chętnie wybieranego przez Polaków większego Kodiaqa, wysyłając na zasłużoną emeryturę Skodę Yeti. Od poprzednika auto różni się m.in. całkowicie nową bryłą, w której bez trudu odnajdziemy elementy stylistyczne charakterystyczne dla czeskiej marki – są to m.in. obszerny grill, przednie lampy z dodatkowym trapezoidalnym kloszem oraz nietypowo ukształtowane tylne światła wykorzystujące technologię LED. 

Odkryj nową Skodę Karoq >>> 

Co ciekawe Karoq oferowany jest na naszym rynku tylko w dwóch wersjach wyposażeniowych – Ambition i Style - a jego ceny startują z poziomu 87 900 zł za wersję z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM. To mało i dużo, ale wystarczy zajrzeć do katalogu nowej Skody, by przekonać się, że to niewygórowana kwota, bo już w podstawowej wersji Karoqa znajdziemy wyposażenie, za które trzeba dopłacać u konkurencji – mowa m.in. o dwustrefowej klimatyzacji automatycznej, wielofunkcyjnej, skórzanej kierownicy, zestawie audio z Bluetooth, czujnikach cofania, deszczu i zmierzchu, 17-calowych obręczach aluminiowych RATIKON, elektrycznie składanych i podgrzewanych lusterkach, światłach przeciwmgłowych i systemie Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania. 

Sprawdź pełne wyposażenie podstawowe i pakiety Skody Karoq >>> 

Mazda CX-5Mazda CX-5 materiały producenta

2. Mazda CX-5: od 95 900 zł

 Premiera konkurenta z Japonii także miała miejsce w  2017 roku, kiedy to został oficjalnie zaprezentowany szerszej publiczności. W przypadku drugiej generacji kompaktowego SUV-a Mazdy powinniśmy mówić raczej o ewolucji, niż o rewolucji stylistycznej na wzór tej, którą Czesi zafundowali swojej quasi-terenówce. Najnowsza Mazda CX-5 jest po prostu dojrzałym rozwinięciem koncepcji z poprzednika – znajdziemy tu więc wąskie przednie reflektory przypominające zwierzęce ślepia, front zdominowany przez ogromny, wklęsły grill i zgrabnie zakończony tył pojazdu.

 Japoński SUV to znacznie droższa propozycja od Skody, ale za to bazowy wariant występuje z większym silnikiem 2.0 Sky-G o mocy 165 KM. Mazda jest jednak skromniej wyposażona – na pokładzie podstawowej odmiany SkyGO znajdziemy tylko klimatyzację manualną i zwykłe radio bez Bluetooth, a samochód będzie poruszał się na 17-calowych kołach stalowych z kołpakami.  W standardzie dostajemy za to diodowe reflektory, które w Skodzie występują w wyższej wersji lub za dopłatą 4 500 zł.

Peugeot 3008Peugeot 3008 materiały producenta

3. Peugeot 3008: od 89 900 zł

 Francuzi wystawili na pole SUV-owej bitwy niezwykle interesujący pod kątem stylistycznym samochód. To dość niespodziewane, wszak pierwsza generacja modelu 3008 miała, delikatnie mówiąc, zaburzone proporcje. Polityka francuskiej marki jest równie zaskakująca, co wygląd nowego 3008, nie można go bowiem zamówić z napędem na wszystkie koła. Szkoda – Mazda i Skoda dają klientowi taką możliwość. W ramach rekompensaty Peugeot oferuje namiastkę układu 4x4 w postaci systemu Advanced Grip Control.

 Mimo że 3008 w bazowej odmianie Access jest o 2 000 zł droższy od Skody, nie znajdziemy na jego pokładzie lepszego wyposażenia. Napędza go za to trochę mocniejszy silnik 1.2 PureTech legitymujący się 130 KM mocy. Podstawowy Peugeot 3008 posiada m.in. system monitorowania pasa ruchu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, ale słynie przede wszystkim z awangardowego i-Cockpitu, czyli innowacyjnie zorganizowanego miejsca kierowcy (mała kierownica i zestaw wskaźników widoczny ponad jej wieńcem).

Więcej o:
Copyright © Agora SA