ETAM wspiera kobiety. Powstała kapsułowa kolekcja we współpracy z ONZ

W ramach kampanii Orange Day, która co roku między 25 listopada a 10 grudnia walczy z przemocą wobec kobiet, ETAM stworzyło kapsułową kolekcję koszulek, które definiują ideę French Liberté.

Etam wspiera walkę o prawa kobiet 

Znana marka bieliźniana angażuje się we współpracę z Komitetem ONZ Kobiety i w ramach kampanii Orange Day walczy z przemocą wobec kobiet. Kapsułowa kolekcja to proste T-shirty z hasłami w języku francuskim oraz angielskim, nawiązującymi do idei French Liberte:

  • kobieca i feministyczna, delikatna i zaangażowana, przede wszystkim wolna;
  • to sposób na bycie niezależną, swobodną ale elegancką, wzorowo francuską;
  • chodzi o wyzwolenie i własną samoocenę. 

Nowa kolekcja T-shirtów powstała we współpracy z ONZNowa kolekcja T-shirtów powstała we współpracy z ONZ Etam

Całkowity zysk ze sprzedaży koszulek zostanie przekazany na rzecz Komitetu ONZ Kobiety, a do kwoty zebranej ze sprzedaży koszulek ETAM doda 30 tysięcy euro, która to suma zostanie przekazane na rzecz Komitetu ONZ Kobiety w celu wsparcia programów realizowanych przez tę organizację. Kolekcja T-shirtów dostępna będzie w sprzedaży od 23 listopada do 10 grudnia w Warszawie w Galerii Mokotów i Arkadii oraz w Krakowie w Bonarka City Center. Cena koszulki to 89,90 PLN.

Girl Power: feminizm według znanych domów mody i popularnych sieciówek

W 2014 roku Karl Lagerfeld zmienił modowy wybieg w paryską ulicę z początku XX wieku. Modelki ubrane w stroje Chanel skandowały feministyczne hasła trzymając w dłoniach transparenty z przekazem nawiązującym do walki o prawa kobiet. Dwa lata później za sprawą nowej dyrektor kreatywnej domu mody Gucci, Marii Grazia Chiuri, feministyczne hasła pojawiły się na koszulkach. Zdanie "We all should be feminist" stało się manifestem walczących o równouprawnienie kobiet, a w T-shircie chętnie fotografowały się znane kobiety, aktorki oraz piosenkarki. W 2017 roku koszulka z feministycznym przekazem pojawiła się na pokazie domu mody Dior, tym razem zwracając uwagę na nieobecność kobiet w sferze sztuki. Moda na feminizm dotarła także do popularnych sieciówek, które coraz chętniej sięgają po chwytliwe hasła i nawiązują w swoich kolekcjach do rosnącego w siłę ruchu Girl Power.

Polska marka House w kolekcji Girl Gang pokazała świadomą siebie i swoich możliwości młodą kobietę, która manifestuje swoje przekonania także poprzez modę i swoje codzienne stylizacje. Jak podkreśla marka, w kolekcji Girl Gang chodzi przede wszystkim o samoświadomość, walkę ze stereotypami i niepoddawanie się presji otoczenia. 

Dziękujemy, że jesteś z nami. Jeśli chcesz być na bieżąco informowana o najciekawszych kolekcjach oraz zakupowych okazjach, wypróbuj nasz nowy newsletter. 
KLIKNIJ BY ZAPISAĆ SIĘ NA NEWSLETTER

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.