Amerykańska marka Lee powstała w 1889 roku, co oznacza, że już za kilka miesięcy będzie świętować swoje 130 urodziny. Tak poważny jubileusz zobowiązuje, stąd pomysł, by przewertować karty historii, wydobywając z nich to, co najciekawsze i najbardziej aktualne. A było w czym szukać!
Firma Lee zaczynała od ubrań roboczych, wypuszczając w 1920 roku kultowe ogrodniczki. W latach 50. rozszerzono działalność o modę casual, a pod koniec lat 90. stworzono zupełnie nowy krój dla kobiet pod marką Ms. Lee. Modele, które niegdyś odniosły wielki sukces, teraz zostały odświeżone i wyposażone w nowoczesny sznyt. Lee ponownie prezentuje legendarne fasony LeeR, jednak nie tylko.
Lee - kolekcja jesień 2018 Mat. prasowe
W kolekcji jesień-zima 2018/2019 znajdzie się m.in. starannie wyselekcjonowany denim vintage, który przypomni najlepsze czasy jeansu w modzie. Jeśli mielibyśmy obstawiać "czarnego konia" kolekcji, nasz wybór padłby natomiast na zadziorne sztruksy w jesiennych odcieniach palonej pomarańczy i winnej czerwieni. W latach 90. miał je w szafie niemal każdy nastolatek i każda nastolatka.
Sztruksy wracają w kolekcji Lee, świetnie łącząc się z oversize'owymi swetrami ozdobionymi graficznym wzorem i dużym logo. Biel pod postacią sportowej "góry", czyli bluz i swetrów, to kolejna nowość w klimacie retro, na którą warto zwrócić uwagę.
Lee - kolekcja jesień 2018 Mat. prasowe
W całej kolekcji powtarzającym się elementem jest odświeżony napis "Lee". 130 lat istnienia brandu nie poszły na marne - logo jest dziś postrzegane w kategorii "cool", więc manifestowanie go na ubraniach ma uzasadnienie.
Kolekcja ma w sobie młodzieńczego ducha, ale nie brakuje jej również wygody i akcentów z lat 80.
- deklaruje marka Lee w komunikacie i widać to również w najnowszej kampanii. Na zdjęciach pojawia się jesienny klasyk, czyli czarny sweter z golfem oraz kultowa kurtka bomber w kolorystyce typowej dla dekady lat 80. Warto dokładnie się jej przyjrzeć, ponieważ podszewka została wykonana z materiału w kontrastowym kolorze.
Kurtka bomber z jesiennej kolekcji Lee Mat. prasowe
Zespół projektowy postanowił pobawić się również objętością, a rezultatem są oversize'owe kurtki jeansowe jak te z Beverly Hills 90210. Z kolei wąskie spódnice z denimu idealnie wpisują się w najnowsze trendy. Podobne fasony w wersji luksusowej promowały domy mody Dior i Carolina Herrera. Więcej przeczytasz w naszym artykule: Najmodniejsze spódnice na rok 2018 - trzy fasony z wybiegów łatwe do noszenia.